Bits :(
Hejsan har ni nå tips på hur man får hamstrar sluta bitas? 
De gör ju så onttt…!
Okej. tack! :)
Hamster du har fått hem är en bebis. Den har bara bott hos dig i ett dygn? En bebis undersöker allt. Luktar på allt och smakar på allt. Troligtvis så bet inte hamstern dig för att den var arg, utan för att provsmaka. Tro mig, blir du biten av en aggressiv hamster så sprutar blodet ;) Jag tycker du ska låta hamstern vara några dagar, sitt och bara prata med honom med handen i buren, och ja den kommer troligen nafsa dig i fingret igen. Men det är så bebisar lär sig :) Och vad jag vet så kommer bebisen från Mapilamis? Så det bästa du kan göra om du har frågor är att kontakta henne. Hon känner sina djur bättre än nån annan här inne :)
// Sofia
#3 Det var FiffiLiina som köpte en unge från Mapilamis igår, vad jag vet kommer den här dvärghamstern från en djuraffär.
Medarbetare på Vetenskap.
djuraffärn, aa.
Okej, så var det ja :) Ber om ursäkt att jag hade fel.
Men hur hårt bits den, hur länge har du haft hamstern?
// Sofia
Vad är det hamstern försöker förmedla om den "naffsar" på en när man håller hamstern i luften?
#7 Kanske att den inte gillar det och att den vill bort, om man håller i den och inte har den i handen.

#7 "Släpp ner mig genast, jag är höjdrädd" kanske?
Det bästa man kan göra för sin hamster är att se till att den känner sig trygg och lugn med dig.
Håller du den i luften och den dinglar med benen så tror jag den känner sig både, rädd, förvirrad och inte direkt lugn.
Han vill som komma upp på min hand men då blir jag lite rädd att den kommer bita mig för at det har gjort det förr. :s
Om du tycker det blir jobbigt kan du ju testa att ta upp honom med vantar/hanskar? Du kan ju mata honom när han sitter i hansken så kanske han känner sig lite trygg? 
Det har jag prövat och han biter den jätte mycket men jag känner ingeting..
Jag kommer försöka och ja, men tack ändå för tipset! 
Var det inte denna hamster du skulle avla på?
Kanske ska tänka om lite där, eftersom en bitande hamster inte är bra avelsmaterial.
// Sofia
Jopp, men jag tror felet är att han inte gillar handsken. 
varför har du handske på dig? Det är ju din hand han ska lära känna, inte handsken.
// Sofia
Han lukta på mig utan att bitas! :) Alltid en bra start. ;)
Men om det känns obehagligt kan man ju börja med hanske. Det är ju bättre än att man inte tar upp honom alls
andra tråden av PuffPoff som ger mig ont i magen..
#18 Hur menar du?
18: Om du tycker så håll det för dig själv! 
Jag måste hålla med #20, det är rätt så elakt att säga så. Om du nu tycker det fine, men du behöver inte skriva.
#17 Vill inte hamstern bli upplockad så plockar man inte upp den. Då väntar man tills den är redo. Att använda handske skulle aldrig falla mig in faktiskt.
// Sofia
Men nu det börjar gå frammåt för han, men han små naffsar fortf. på min hand.
så tack för alla tips!
Roligt! :) Det kommer säkert att gå bra!

Lycka till :)
#19 Vad taskig du är om du inte har något snällt att säga så säg inget alls!!! Förresten du har inte skrivit något på din profil :/
#27 Du menar väl #18?
À men jag råkade skriva fel ;)