Finns det långhåriga dvärgar?
Vad finns det egentligen för färger på dvärghamstrar? Jag ska inte ha en kinesisk, så.
Men finns det sobel och sånt som på guldisar? ;)
Och finns det långhåriga dvärgar?! :D
Nej det finns inte långhåriga dvärghamstrar. dem kan dock ha vinterpäls, och då får dem tjock och lurvig päls.
På vv finns det Agouti, Sapphire, Agouti Mandrin och Sapphire Mandarin.
och på Campell finns det massor med färger, Agouti, Opal, Black, Argente m.m
#1 Nu har du fel. Det finns långhåriga dvärghamstrar, däremot tror jag inte att de finns i sverige. Hårlaget "wavy" är LH. Det finns hos campbells.
#2 men wavy är väll inte lh. Pälsen är ju bara vågig
Jodå. Vad jag har lärt mig är det LH. Dessutom är den längre än vanligt också. Hos unga hamstrar är den vågig.
Här är en bild, och den ser inte ut att vara lh utan den är bara lite lockig!
Nä, LH är ju inte samma hos dvärgar som hos guldisar, där de har ett släp efter sig. Vänta så ska jag leta upp en äldre tråd om det här. :)
Och så glömde vi Agouti Pearl, Sapphire Pearl och Mandarin Pearl hos de VV ;)
#8 Ja såklart, men räknas inte pearl som en teckning?
Jo men det gör Mandarin också :)
Usch, tyckte dvärgen i #5 bara såg sjuk och allmänt risig ut :S
Då föredrar jag de korthåriga :)
#10 Jaha okej! ;)
#11 ja, jag föredrar kh också. På bilden är en Argente wavy satin campell hamster! Som du säger ser den ganska risig ut men så ser wavy ut.
#11 Gillar dom inte heller. Tycker också de ser sjuka ut. Fet och uppburrad päls :-S Nä, föredrar helt klart de korta, täta fina pälsarna vi har här :)
okej. Men så det finns typ inte choklad, sobel och sånt då?
jo i campbell finns choklad men inte sobel! :) istället för att fråga, så kan du väll gå in på svenska hamsterforeningen www.hamsterforeningen.se
höll på å skriva i ett annat ämmne men så hakade datan sej å vips hoppade den hit till en tråd jag inte ens öppnat. så ta bort dethär snalla mod för jag har inget att tillägga i denhär dv diskutionen
#17 ? :)
#18 Hon råkade skriva i den här tråden fast hon trodde att hon skrev i en annan, antar jag.
#19 okej! :)