Jag tycker inte om hamstrar
jag tycker faktiskt inte om hamstrar, de är tråkiga, ligger bara och sover och kan bitas. Hade en för ca 9 år sedan, en super fin och rätt snäll, men jag har aldrig varit sugen på att skaffa en igen.
Själv har jag massa möss, och har haft musuppfödning, och tycker möss är perfekta små husdjur. igår var jag, sambon och två kompisar ner till Kista på husdjursmässan. jag tittade inte ens på hamstrarna.
efter det åkte vi till Bromma zoo, och upptäcker att de inte har möss, bara hamstrar och andra smådjur. suckar men tittar ändå.
då ser jag en svart jätte stor hamster, nästan storleken på ett marsvin, och jag blev blixt förälskad! jag som inte alls tycker om hamstrar annars. min första fick plats i en hand, sån här stor har jag aldrig sett! men han såg ut som en stor nalle, med lite vitt på tassar och mage. Han var störst av alla hamstrarna och hade stora fettvalkar på sidan. Han måste bara med mig hem!
Jag tar tillbaka om det jag sa tidigare… han är faktiskt jätte gosig och fast han var rädd när han kom hem så har han inte alls bitit eller ens försökt. nu ska han få vara ifred nån dag, men jag bara längtar tills jag kan ta upp honom och gossa med honom igen.

Vad kul att läsa! :)
När jag såg rubriken tänkte jag först: "Å nej ett troll som ska försöka vara lustig" men så klicka jag och såg det här! :) Verkligen super kul att läsa! :)
Du måste ju visa bild på honom när han gjort sig lite mer hemmastad. Släng gärna in nån bild på dina möss också. ;)
Själv gick jag emellan Svemus, Hamsterföreningen och Dvärghamster montrarna och hälsade på folk och djur. ;) Från Svemus monter fick jag dessutom med mig två små möss så det finns möss här hemma nu också. ;)
// Nathalie

Grattis till hampisen.
Du upptäcker snart som flera innan dig redan har gjort. Möss är fullständigt underbara på ett sätt medans hamstrar är underbara på ett annat sätt.
Och man behöver inte ens välja.
Här hemma huserar både hamstrar och möss…dock inte tillsammans.
Du skulle ha hälsat på i hamsterståndet så kunde vi ha visat dig hur underbara djur som var där. 
Måste ge creds till Bulbas "Nasseman" som lät flera hundra barn hålla och klappa honom. Inte en enda gång nafsade han, trots att barn höll han både uppochner och för hårt. (visade dock genast hur dom skulle hålla)
Trodde precis som #1, dvs troll, men när jag hade läst allting så gjorde ditt inlägg min dag lite bättre. Kul att du äntligen ser hamstrar som de underbara djur de är. 
de små hamstrarna jag sett i våran djuraffär, inte dvärg, utan små guldhamstrar, har inte alls tilltalat mig. har bara tyckt att vem kan vara så dum att köpa en sån där tråkig sak, när möss är mycket mysigare och roligare. och undrat vad man ens ska ha dom till…
min hane jag köpte nu är det ju riktigt bra storlek på, och lättare att gosa med än de små. bromma zoo sa att man avlar för att få fram större djur nu, att guldhamstrarna var mindre förr, stämmer det?
#4 Tycker inte att gosigheten sitter i storleken. Min Lofty är rätt så liten(dock inte färdigväxt än), men hon är gosigast av alla hamstrar jag haft. Vill upp heeela tiden i handen och tycker om att bara sitta. Jättego.
Det har ju mer med avel att göra. Sällan man hittar riktigt, riktigt keliga guldhamstrar på djuraffärer, och vår djuraffär är ju hemsk. Tar dessutom in från imazoo tror jag, så det är ju inte så konstigt att de är mindre.
Uppfödare avlar ju helst på stora djur, så det ligger nog något i det de sa på Bromma Zoo. Tror dock inte att det bara är nu det blivit så, men vet inte.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?