ååh,nu kliar hon sig!
Jo,min vintervita ryska dvärghamster,5 månader,har börjat klia sig.
Det började för ungefär en vecka sedan tror jag det var,när jag städade buren.Hon kliade sig när vi nyss köpt henne (i augusti någon gång) Men hon slutade efter några dagar.Men nu kliar hon sig,igen!
Jag tror nt det e typ kvalster eller så,tror mest det är någon allergi hon har.Men jag har lite frågor ifall det e ohyra.
kan tillägga att jag inte tror det är vanligt tvättande,då hon kan klia sig i typ 1 minut ibland,eller typ i allafall 30 sekunder eller så.
.Kan det drabba människor med att det kliar?
.Om man fått typ sånna kvalster på handen,försvinner dem om man tvättar händerna med tvål och vatten?
.Finns det någon behandling till tex buren så det nt e kvar små djur där i?
.Finns det behandling,typ salva eller så,till hamstern?
.Om hon inte haft ohyra innan, (om det nu skulle vara något sånt) Hur kan hon då få det plötsligt?
~Djuren ger din själ en kick~
tass*
Skrev jag inte i denna tråden för några minuter sen? eller de kanske va på dvärgamsterifokus.. eller gjorde du en ny tråd? XD
edit: såg nu att de va på dvärghamster.ifokus 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Svårt att säga, hon kan ju vara allergisk mot bottemströet.
Blås igenom pälsen och se om du hittar små svarta/röda/gråa pluppar i pälsen (de har naturligt alltid någon svart smutsplupp)
När jag ahde ohyra märkte jag det enom att jag fick utslag på händerna. Ohyra försökte bita på mina händer, men de klarar sig inte på människor.
Om det är röda hönskvalster ¨så bör du tvätta händerna noggrannt efter hantering eftersom de kan sätta sig på fåglar, hundar, katter, hästar m.m.
Om det är kvalster/ohyra måste du besöka en veterinär som kan säga vad för ohyra det är så att du kan få en medel som dödar ohyran :)
Mvh Alicia.