Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2060 ggr
Ratlings
0

Fastna?

Har en massa toarullar hemma, som jag tänkte använda till Aquila. 
Men nu när blivit så stor är jag rädd för att hon ska fastna! Har ni någon gång varit med om det?!

// Lise
When nothing goes right, go left!

UlrikaD
0

Jag har haft en hamster som fastnade. Stor tös var det.l

Så jag har mest toarullar till bebisar så har jag andra rör, typ pringles till de vuxna. De som gillar rör vill säga, alla gör ju inte det.

Ratlings
0

Nja, hon gnager mest på dom, men ibland springer hon genom. Ser trångt ut numera dock, haha!

// Lise

Roxie
0

Jag brukar klippa upp toarullarna på längden. Då kan även en tjockis krypa igenom :)

// Sofia

Ratlings
0

Jo det kanske också kan funka! :)

Hm, när jag ändå satte rubriken som "fastna" kan jag likagärna fråga om sand… Har Sand till henne men det fastnar jätte mycket i pälsen och är svårt att få bort. Går ju inte att pussa på henne utan att få Sand runt munnen Gråter Vilket Sand är bäst?

// Lise

Roxie
0

Jag kör på kattsand som inte klumpar. Fastnar inget i pälsen och sanden kan stå i närmare 3-4 dagar utan att den blir äcklig eller börjar lukta. Superbra uppsugning och ekonomiskt om man har många hamstrar :)

// Sofia

Ratlings
0

Okej, är det grävvänligt då? Aquila är en grävtoka! Flört

// Lise

Roxie
0

Ja absolut! Vissa av mina gräver som vildar :P Sanden jag använder är Miss Cat. Ganska grovkornig. Var själv rätt skeptisk till en början, men nu efter ca ett år sen jag bytte så har fortfarande ingen hamster klagat :P

// Sofia

Ratlings
0

#7 Åh, får kolla upp det då! Glad

// Lise

goldenhamsters
0

Har ni hamstrar som kan ta sig igenom toarullar?  Haha det var länge sen någon av mina guldar ens försökte… Mina dvärgar däremot vet inget roligare än toarullar :P

Mvh Alicia.

Lojs
0

Jag klipper upp rullarna om jag ger dem till någon av de större. Annars så tycker jag hamstrar är ganska duktiga på att dra in magen och ta sig igenom saker som man aldrig tror ska funka. Särskilt honor med ungar tycker jag har haft en tendens att de ska prova allt som bebisarna leker med, om bebisarna kommer igenom där så gör väl jag det med…

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Nennir
0

Mina guldisar klämmer sej igenom toarullarna oavsett om dom fastnar eller inte. Får dom bara in huvudet så kommer resten av kroppen igenom :)

Adrina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilka guldhamster ägare har inte en sån här bild? Flört

Om de skulle fastna tror jag de kan gnaga sig loss ganska enkelt.

Nennir
0

Pfft x'D
Det där ser ut som mina småskitar när dom klämmer sej igenom.

ella99bella
0

#12 hahahaSkrattande

Mvh/Ellen<3Glad

Roxie
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Hahaha! Det stämmer så väl! Mammorna blir helt klart mer leksugna när de har bebisar.

Här är en bild på Ice, när hon hade bebisar. Så klockren!

// Sofia

Lojs
0

#15 Vad gullig! Jag vet att jag har en film på telefonen på när Fiona gick igenom en toarulle när hon hade sina bebisar, det ser helt omöjligt ut!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
0

#16 Glad att jag klippte upp rullen den gången. För Ice var en stor dam!

// Sofia

goldenhamsters
0

Hade en hamster som lyckades klämma sig igenom en toarulle när hon var högdräktig!

Tog sin lilla tid, men hon lyckades faktiskt xD

Mvh Alicia.

Nennir
0

Vill man så går det ;)