RIP mina hampisar
Men fy vad hemskt för er alla inblandade!
*massor av kramar*
Nämen fysjuttan :( men vilken tur att ni lyckades ta er ut allihop. Lider med er av förlusten av allt. kan man hjälpa er på nått sätt?
Kram /Tess
Nej men herregud så hemskt!!! Vilken tragedi :( Tur ni va vakna och hann ta er ut iallafall.
Tack..
Nej men ååh vad hemskt! 
Tur att ni klarade er!
*Styrkekramar*
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Gud så hemsk
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Fy va hemskt… 
Hoppas allt går bättre för er nu.
Hejsvejs~
Oj nemen gud! Tur att ni klarade er, många styrke kramar härifrån
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend

Nej fy vad hemskt! Säger som tidigare: Vilken tur att ni klarade er! Lider dock med er och förlusten av djuren och andra värdefulla saker! Men huvudsaken är ju att ni klarade er!
// Nathalie
Fy så hemskt! *styrkekramar*
Nej men gud vad hemskt, tur att ni han ut och klarade er!
Beklagar verkligen förlusterna, skickar massa styrkekramar
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Usch vad hemskt… 
Som sagt, tur att ni klarade er!
Beklagar sorgen..
Kram
tack, förlåt kan inte sluta tänka på dom :'(
Inget du behöver be om ursäkt för, du har all rätt att tänka på dem och dem tänker säkert på dig också just nu!
Jag vet hur jag skulle känt om något sådant drabbade mig..Och det skulle inte vara en bra känsla. Så förstår om du inte mår bra över det som hänt just nu och jag beklagar verkligen
//Nova
Nej, gud vad hemskt. Kan inte ens förstå hur det känns för dig. Beklagar sorgen, många styrkekramar. Fast det var tur att ni hann komma ut i tid.
Medarbetare på Vetenskap.
Varje dag sitter jag och funderar på vad jag skulle göra om vårat hem skulle stå i lågor. Jag glömmer lätt att sådant faktiskt händer, på riktigt.
Det är obeskrivligt, det som hänt. Och jag hoppas att du (och ni alla) finner den styrka ni behöver för att ta er upp igen.
R.I.P alla små bepälsade krabater.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Fruktansvärt! Lider verkligen med dig. Men vilken tur att ni hann ut i tid.
Har ni någonstans att ta vägen?
Asså omg är det sant?
Jag fick värsta choken när jag läste!! Så himla tur att ni lyckades komma ut och hoppas att ni alla klarade er!!! Men gud blir helt tårögd när jag tänker på de stackars hamstrarna och ödlorna som tyvärr avled R.i.P till alla! Skickar miljontals tröstkramar till er från oss. Gud vad tufft det måste kännas, men jag kommer iaf att tänka på er och hoppas att det blir bättre!!
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
#17 någonstans fick hon ju internet ifrån
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
man tänker att det inte händer en eller vänner men står man i skiten.
letar lägenhet nu, men har lite ställen att dra till nu iaf.
men tack alla…
#17+19
När sådant här händer brukar försäkringsbolaget hjälpa till med hotell tex om man inte kan/vill bo hos anhöriga.
När grannhuset brann för två år sedan drabbade det ett helt hyreshus, och de blev omhändertagna av kommunens posomgrupp och kyrkan, sedan hjälpte bostadsbolaget dem till nya tillfälliga lägenheter.
Så man behöver inte stå utan tak över huvudet i sådana här tragedier.
Men fy! Himla tur att ni hann ut i tid. Beklagar all förlust! :(
// Sofia
Gud va tråkigt…
Beklagar all förlust….

Fruktansvärt, kan inte ens föreställa mig.
är hos min pojkvän nu, lånar hans systers dator just nu,
men tack, förlåt vet inte vad man ska säga.
Men fyfan vad hemskt!! Skickar massor av styrke-kramar till dig! Åh, hade inte du en campbell kull nu också
. Gud jag skulle blivit så förkrossad om det hände mig, kan inte ens föreställa mig det.
Mvh Alicia.
Man behöver inte säga något speciellt heller. Man har all rätt i världen att vara ledsen och chockad när man får uppleva en sådan här mardröm.
#26 Två kullar campbeller och en vintervit kull som var på g.. :'(
#27 tack..
Fy vad hemskt :-(
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Usch fy vad hemskt!
Man får ju panikångest av att bara föreställa sig allt detta i huvudet! Så fruktansvärt tragiskt! Tur att alla ni klarade er i allafall.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#28 Jag får en stor klump i magen när jag tänker på allt.. 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Jag säger som Ulrika, kan inte föreställa mig hur detta måste kännas.
Vilken otrolig tur att ni hann ut i tid.
Massor med styrkekramar till er!
Så hemskt, kan inte ens föreställa mig den sorg du måste känna.
Stackars djuren, vilken hemsk död
Kram Linda
#33 djur dör fortt av rök så man kan ju i allafall va tacksam för de. de för oftast av röken och inte av elden…. Men oerhört tragiskt…;( Du får hojta om de e nått man kan hjälpa till med. Gissar att ni inte har nånting alls kvar. Vi samlade in saker för ett tag sedan till en familj vars hus brann ner. de hade ju inga tillhörigheter alls. Så hojta om man kan hjälpa er med.
Kram /Tess
Beklagar verkligen. Kan jag göra något härnere fråb Helsingborg så Hojta till.
panikångest är ju inte bra :o
men kan nog förstå hur linda tänker för det måste ju vart hemskt när man bara tänker på det.
ah jag vet inte just nu, då vi letar lägenhet, men hoppas allt löser sig iaf, och tack båda för den omtanken
Som sagt, jag kan tyvärr inte ge er pengar, för då hade jag gjort det men har inte mycket själv att röra mig på. Men om det så är toalettpapper så ska jag försöka skicka upp det till er.
pengar är inget som behövs :) mrn tack ändå

*kramar*
neej, fy vad hämskt,, man kan inte ens föreställa sig hur ni känner er! Beklagar verkligen!
R.I.P hamstrarna och ödlorna! 
Usch vad hemskt:o beklagar sogen, verkligen :(

Beklagar…
detta e min abseluta värsta mardröm…
Nä men ush.. :( Så hemskt.. Blev rent tårögd när jag läste det..
Stackars er.. Och stackars små bepälsade vänner.. Kan inte smälta det.. Ush.. Finns inga ord för vad som kan sägas.. Mer än massa av styrkekramar till er alla.. Sånt man själv går och fasar för, att det ska hända.. Hur ska man klara av det..
Hade jag kunnat hjälpa på något sätt här nere från Skåne så hade jag gjort det… Ända jag kan ge är kramar och ett tappa inte modet..
Mina små hampisar och andra djur skickar en massa kramar och massor klappar med sina små tassar..
Tur är ju att ni klarade er och kom ut..
Men usch vad hemskt .. hoppas verkligen att allt löser sig även fast att det kanske är svårt att tänka ljust nu. *skickar styrkekramar*
MVH Wilma
Micke sa till mig förut, beklagar sorgen…
Jag är glad att ni kom ut oskadda!
Jag vet en uppfödare som i princip alltid har transportburar redo om olyckan skulle vara framme och djuren snabbt ska ut vid t ex brand. Men jag vet inte det är nog inte många sekunder man får på sig att ens själv komma ut så jag vågar inte ens tänka på vad som skulle hända 
MvH Tsunamis
Usch detta har alltid varit en av mina värsta mardrömmar… 
Kan inte ens föreställa mig hur det känns för dig.
Många styrkekramar till dig och din familj!!
Frågan är om man ens hinner då?
När branden började i grannhuset hann inte ens familjen, i vars lägenhet branden började, få på sig kläderna. De stog mer eller mindre nakna ute mitt i natten mitt i vintern.
45 jó jag önska man kunde gått tillbaka o fixat det. så det kunde blivit av.

Jag beklagar verkligen sorgen!
Jag har en vän som blev av med djur och hus på bara en liten stund. Jag vet att det var otroligt svårt för honom och jag har tänkt så mycket på det.
Skickar dig massor av styrkekramar och önskar er lycka till med att komma på fötter efter den här olyckan!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Fy, värsta mardrömmen ju. 
*kram på er*
hoppas det gick bra för honom. :o
danke
neej var det ert hus.
hörde om det från bekanta.
uch så hemskt.
behövs kläder el nåt annat så kan vi nog hjälpa till. säg bara till så försöker vi fixa det.
för många år sen kom vi hem till en halvutbränd lägenhet. en granne hade sett röken och ringt brandkåren.
allt var brännskadat. grannar ställde då upp med att ge oss kläder och låna ut sina soffor åt oss ( vi var 6pers så vi fick dela på oss).
vid en sånhär kris brukar folk ställa upp även folk som man minst anade att just de skulle hjälpa en.
en viktig sak är att se till att prata ut även sen när det börjar bli vardag igen.
tänker på dej och förstår vad ni går igenom.
kläder börjar kom fram har handlat och lite så det går nog, men tack ändå,
hur gick det med branden?
man förlorar så mkt och inga pengar kan ersätta förlorade minnen tex morfars egentillverkade ljusstake, mormors virkade dukar etc.
man får otroligt lite från försäkringsbolaget.
nu hade vi turen att bo i hyreslägenhet och det var ett elfel som utlöst branden i en väggkontakt. så ommålning etc stod hyresvärdens försäkringsbolag för.
ett tips, det finns fonder att söka hjälp hos. ni kan få ersättning för att göra nåt avslappnande,för att köpa tex en ny cyckel etc.
gå till komunens rådgivare eller soc och fråga.
biblioteket hjälpte oss att hitta rätt fonder så vi kunde köpa nytt el bra beg till ungarna.
ria och verdandi hjälpte också till trots att vi inte var medlemmar el hade nåt med dom att göra.
idrottsföreningen som vi var med i hjälpte också till.
så kolla lokala föreningar om vad de kan göra.
många kommer att erbjuda er hjälp avfärda inte dom direkt utan låt deras erbjudande kvarstå för vem vet vad ni behöver om ca ett halvår-år.
lycka till.
tänker på er.
men är det bar att gå in o be om det eller har jg förstått fel?
Var vid huset igår. såg hemskt uut hitta minnen dock. och några av hamstarna och två ödlor…ska begrava dom och ge dom en grav sten och minnes lund åt dom.
Kan förstå att det var hemskt, så många minnen som kommer upp.. 
//Nova