Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 997 ggr
Krille12
0

Är måtten bra för buren?

Jag har sett en bra samla-låda, men jag undrar om måtten är bra. Måtten är: Längd: 57 cm Bredd: 39 cm Höjd: 28 cm. Det känns som att höjden är för liten för en guldhamster, eller vad tror ni?

Medarbetare på Vetenskap.

Krille12
0

Den rymmer 45 liter, är det ok?

AnneN
0

Den är iallafall fullt laglig då kortaste sidan måste vara minst 25cm och minsta höjdmåttet 20 cm, även om det alltid är bättre ju större de har att röra sig på, men laglig är den iaf.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Frosstis
0

Ja men har du lock? Annars kan han nog rymma.

mjuhm
0

#3 Jag har inte lock :).

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Linda3046
0

Lock skulle jag ha om det var guldhamster. Annars är alternativet att ha väldigt låg inredning, vilket antagligen gör buren tråkig. 28 cm är rätt bra höjd, hamstrar har dålig känsla för höjder så i höga burar kan de lätt klättra upp i taket och bara släppa taget och riskerar då att skada sig. I det vilda är de marklevande djur, men trots det så älskar många att klättra, så 28 cm är perfekt om man vill ha t ex en övervåning eller så i buren:)

Krille12
0

Ok, men om man ska ha ett lock med nät, var hittar man det?

Frosstis
0

#4 men du har ju dvärghamstrar :P Min hamster skule kunna rymma ättelätt om det var så lågt ;) elr det är inte såå lågt, men ja. ;)

Wand
0

#6 Locket kan du köpa på IKEA till lådan. Nätet sätter du dit själv.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Krille12
0

#8 Men vart kan man köpa sånt nät? Och hur sätter man fast det?

LOLslashFREAK
0

En grej jag tycker att du ska tänka på, om du inte ska ha lock, är att när man lägger i ströet så blir ju höjden på lådan lägre och är då lättare att ta sig över för hamstern. Flört

Galenpanna