Vilken är lättast att få tam?
Har hört att det är mycket lättare att få en han hamster tam än en hona. Stämmer detta? Dessutom släpper honan ut en viss doft när hon är brunstig har jag hört?
Ärligt nu, hona eller hane. Vilket är "bäst" att skaffa sig?
/ Malin 

Det är väldigt individuellt… allt beror ju på deras personlighet… å ja VISSA honor kan lukta mer el mindre var fjärde dygn vid brunst…

Jag har inte märkt nån könsskillnad på tamheten hos de hamstrar jag haft. Vad gäller brunstdoft, så har jag haft en hona som luktade starkt när hon brunstade, medan de andra inte luktat alls.
Har inte märkt någon som helst skillnad i tamhet på de olika könen. Alla är olika individer, såklart, men annars nej.
Angående lukten så kan de lukta starkt under brunst, men med mina två tjejer har jag inte märkt något av det alls (lite problem om man vill upptäcka brunsten tyvärr…) så det kan man ju ha "tur" med också.
Jag kan inte välja hona eller hane, jag går efter personlighet, färg och päls när jag väljer hampis. ^_^
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
hm, jag måste nog säga hona där. I alla fall för min del. Har lättast kunnat få mina honor tämdja, men givetvis beror det också på personen och hamstern och hur väl dom kommer överens osv. Men jag tycker det är ganska enkelt om man gör på rätt sätt med båda könen. :)
Hos dvärgar är det nästan tvärtom. Tycker hanarna luktar väldigt starkt ibland.^^
Men ja, guldhamsterhonor kan lukta illa vid brunst.