Rasta på ett säkert sätt?
Hallihalloj, jag har en guldis på c.a nio veckor, och nu vid denna tiden är han ju vaken och vill ju såklart ut och springa.
Jag brukar låta honom springa lite i soffan, men det känns så trist när jag måste hejda honom för att han springer till kanten.
Jag har en boll som han får springa i, men han vill heslt vara "fri" och få springa på plan yta.
Kan en sådan här rasthage vara till hjälp? eller är de för låga? Isåfall… något tips?
Jag får dåligt samvete när han klättrar armgång i takgallret pga att han vill ut.
och jag har inget "hamstersäkert" rum…

Hamsterhagarna är hyfsat bra men du ska vara medveten om att hamstrarna kan klättra över kanten jättelätt. Jag måste stoppa min hela tiden från att klättra ut. så vänd inte ryggen till när du har dem i hagen. =)
precis som #1 säger, de är ganska låga och när de har lärt sig hur man kommer över gallret så försöker de göra det hela tiden. Jag fick en sån i julklapp, jag tycker de är jättebra förutom att han kan rymma. Så man måste ha uppsikt hela tiden :) har du ingen toa? om du har badkar kan du ta en bärda och lägga så han itne kommer under om du är rädd för det, annars får du väl tycka det är tråkigt att behöva sätta stopp för att han ska gå på kanterna på soffan då ;)
#2 Jag fick en liten ide´ när jag läste. Kan man rasta den i badkaret om det är högt och helt igentäppt utan saker som hamstern kan skada sig på? För jag skulle hålla uppsikt hela tiden, och min mamma skulle inte gå med på att släppa hamsterns lös på golvet till och med om man har en rasthage.
Medarbetare på Vetenskap.
ja man kan rasta den i badkaret ;) du kan ha en handduk under så han inte halkar runt hela tiden ;)
#2 Ja det kanske går ;)
Ok, vad bra :)
Medarbetare på Vetenskap.