Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1679 ggr
Krille12
0

föder upp blå guldhamster

Finns det någon som föder upp blåa hamstrar? Jag har sett bilder på dom och dom är jättefina, så det hade varit roligt att ha en. Jag vet att dom inte är vanliga här i Sverige, men finns det någon som avlar på dom?

Medarbetare på Vetenskap.

mjuhm
0

Så vitt jag vet så avlar Roxie är på Hif på blå hamstrar.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Wand
2

Har för mig att de blå hamstrarna nyss importerats från Holland, och så vitt jag vet ska inte hamstrarna säljas till annat än seriösa uppfödare just nu för att få en bra typ på dessa hamstrar, och öka antalet.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Roxie
0

Jag föder upp blåa hamstrar. Och jag har inte importerat från Holland, utan från Tjeckien :)

// Sofia

Rosenwyns
0

Jag föder upp blåa å lavendel färgade guldhamstrar!

Första kullen e på G, men som Wand sa så e vi ngra uppfödare som i första hand byter avkommor med varandra för att komma vidare i dd avelsarbetet.

Marie/Englatassens

Krille12
0

#4 Intressant. Men om jag köper (ändå om jag kanske inte gör det) en blå hamster kan jag gärna låna ut den till avel. Speciellt till dig Roxie, då du inte bor så långt ifrån mig. Men när föds kullen?

Medarbetare på Vetenskap.

Roxie
0

Tyvärr så säljer jag inte till avel. Utan kommer även jag endast byta mellan andra uppfödare. Som det ser ut nu, mest utrikes.

// Sofia

Wand
0

#3 Ja justja, det var Tjeckien, inte Holland. Oskyldig

mocchino
0

#7 Men Rosenwyns hampisar kommer från Holland så lite rätt hade du iaf. ;) Första sändningen kom från Tjeckien och hem till Roxie, andra sändningen kom från Holland och hem till bla Rosenwyns. :)

// Nathalie

Wand
0

#8 Ah, se där. Flört Anledningen till att jag skrev Holland från början är nog för att jag blandade ihop med en massa möss som importerades från Holland för inte länge sedan, hihi. Oskyldig

mocchino
0

#9 Mössen importerades samtidigt som hamstrarna och tom av samma person! ;) Han är även en av ägarna till de blåa hamstrarna som kom in! ;)

// Nathalie