Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1660 ggr
Charlie2006
0

Edensaw

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska hålla mig borta från djuraffärer hedanefter, ellerfall dom med djur i Tungan ute. Jag och djur i djuraffärer är inte bra kombination, var glad att det slutade utan djur idag, trodde jag då, då tittade en söt pojke ut från sitt hus, så var jag fast. Flört

Var massa finna guldhamstrar idag, långhåren hade massa päls och bra färg, korthåren eller om det var långhåriga honor var väldigt bra i storlek och bra typ vad jag såg, harkel.. så känner mig stolt ellerfall att bara komma ut med en.

Har döpt honom till Edensaw, och han är rö silvergrå umb? långhår.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

UlrikaD
0

Vart kom hamstrarna ifrån då?

Charlie2006
0

#1 Gissar på uppfödare, iomed att dom var så fina. Köpta på backaplan. Men fick inte veta vem som fött upp och dom hade inte födelsedatum förutom att dom var 7 veckor.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

UlrikaD
0

De brukar ju föda upp sina guldar själva. Skumt att inte säga vem uppfödaren är.

Ska dit imorgon och hämta chilla-sand, får kika in där då.

Charlie2006
0

#3 Inte vad jag vet?, dom brukar ta in från uppfödare, ellerfall när jag pratat med dom. Vet dock att göteborg zoo föder upp.

Dock ska vi inte prata om tempramentet, ellerfall inte på min pojk.

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

Du menar Hisingens Zoomarknad? Har inte varit där inne sedan i somras men då var det en d.s hampis jag frågade om. Då sa de att de födde upp själva.

Hur är hans temperament då? Söt var han ju iallafall:)

Krille12
0

Ja, han ser för fin ut för att komma från en grossist. Men han är väldigt söt :D

Medarbetare på Vetenskap.

Charlie2006
0

#5 Jo menar Hisingen zoomarknad, ja då har vi fått olika svar. ;)

Skvätträdd, skriker i flera minuter, fast han vissar inget beteende på att bittas men vill upp i handen, springer även inte ifrån mig när jag ex gav han mat.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

#6 :), brukar annars inte fastna för silvergråa hamstrar, men det var väl för hans röda ögon gissar jag att jag fastnade för honom. :)

Min hemsida

//Frida

Minoth
0

Usch dom är extremt okunniga på hisingen zoo på backa plan. Dom rekomenderar burar till undulater som är typ 40 cm breda (kolla bara på dom dom säljer) 
"räddade" sparvpapegojor därifrån som hade Sand i buren och åt kanariefrön….

Tyckte också att hamstrarna hade väldigt små inhägnader.

Låg döda fiskar på golvet också. Deras djurfakta är baserad på typ 30år gamla rön och hur man skötta om dom då typ

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

NinaS
0

Jättesöt! Gillar färgen. :)

Lojs
0

Läckerbit! Jag är ett stort fan av rö silvergrå!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Bibbo]
0

Där har du fått dig en riktig läcker bit :)

Amun-Ra
0

Inte min färgfavoritfärg men utseendemässigt är han en riktigt söt liten kille.Kyss

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Roxie
0

Hisingens zoomarknad föder upp sina guldhamstrar själva.
Stod och pratade med en kille som jobbar där, och han förklarade lite.
Frågade även om de köper in från uppfödare, och hur mycket de isåfall betalar. 40kr, svarade han :P
Men som sagt, de föder upp själva och behöver inte köpa in sina hamstrar.

Har självklart inte sålt dit, utan ville mer bara kolla hur deras system funkar. Vart djuren kommer ifrån.

// Sofia

UlrikaD
0

#14 Då fick du samma svar som mig då.

Frosstis
0

är de någon som vet vart hamstrarna från bäckebol i göteborg kommer ifrån? jag köpte ju min hamster därifrån och han är jättesnäll oc var tam från första dagen jag köpte honom (jag vågade inte klappa honom så jag klappade honom med en pinne först mn han var jätte snäll ändå) och han vägde ganska mkt (över 200 gram när han var några månader) så någon sa att han kommer från en uppfödafe. vet någon vart de kommer ifrån? :D

UlrikaD
0

#16 De köper nog in en del från uppfödare. De har ringt mig och frågat om jag haft bebisar tidigare.

Frågade du var han kom ifrån, de ska ju lämna ut uppgifter om de har.