Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1479 ggr
Linda3046
0

Hamstervakt? (Uppsala)

Jag funderar eventuellt på att åka utomlands i slutet av februari/mars i 2-3 veckor. Undrar om det finns någon i uppsala som skulle kunna tänka sig vara hamstervakt åt en söt liten guldhamsterpojke?Inget är besämt ännu, men vill bara veta vilka jag skulle kunna fråga om det blir så att jag åker :)

Krav är att du är en seriös person och har någon form av smådjursvana (måste inte nödvändigtvis vara just guldhamster). Ersättning diskuterar vi :)

goldenhamsters
0

Åh det hade ju varit roligt att få se Toms bror lite. Men jag bor i Stockholm, lite för långt bort. Annars hade jag gärna varit hamster varit hamstervakt :)

Mvh Alicia.

Linda3046
0

Ja det hade varit kul :) Men sthlm är lite väl långt tyvärr :/

[Em_I_Am]
0

Jag är gärna hamstervakt men jag bor ÄNNU längre iväg. Hoppas någon som bor nära ställer upp!

Wand
0

Ställer gärna upp om du vill skjutsa honom sisådär 25 mil uppåt i landet. Flört

Hoppas du finner någon Uppsalabo!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Linda3046
0

Ska höra med hans uppfödare om hon kan tänka sig att ha en extra hamster några veckor. Annars vet jag att fäboden har något pensionat för smådjur, men men jag antar att de bara matar och städar. Vill ju helst att min älskling inte ska behöva känna sig bortglömd när jag är borta :/

ella99bella
0

Hur länge skulle du vara borta?

Mvh/Ellen<3Glad

Linda3046
0

2-3 veckor :) Tutte hälsar att hamstervakten måste ha massa fina hamstertjejer, men det kravet behöver ni inte ta på allvar ;)

mocchino
0

Du får slänga över honom hit! ;)

Har flertalet tjejer som gärna går på dejt! Haha! ;D

Även om du lämnar honom på Fäboden kan jag försöka flörta lite med honom de dagar jag jobbar. :) Men som du säger så är det ju mest matning och städning som gäller. Har inte riktigt tid med mer. Hon som matar jobbar i ca 4 tim med att mata och städa åt djuren. Sen kommer ju vi som jobbar i affären och vi kan ju inte heller stå där inne och kela och släppa ut dom tyvärr. Men det är ju helt klart perfekt i brist på annat! ;)

// Nathalie

ella99bella
0

Jag kan kanske ha honom. Jag finns i Uppsala.

Mvh/Ellen<3Glad

Linda3046
0

#8 Jo, det förstår jag ju att ni inte har tid att kela med alla djuren liksom men som du säger så får det funka i brist på annat.

#9 Okej :) Var någonstans i Uppsala finns du? (du kan PM:a om du vill)

Fler uppsalabor får gärna skriva eller PM:a mig :) Ni binder er ju inte till någonting liksom, utan jag bara kollar läget lite :) Sen bör ni vara beredda på att berätta lite om er själva lite och så, måste kännas helt rätt. :)

ella99bella
0

Kapp jag Pm:st dig sen men kan hända att det inte går! ska skriva lite om mig och i pm:et! :)

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

Hur går det? ska skicka pm nu!

Mvh/Ellen<3Glad

Lolly
3

Behöver du en djurvakt, någon som rastar din hund eller
någon som kan aktivera ditt djur? Då har du kommit rätt!

Jag heter Maria & är 41 år. Jag är bosatt i kronobergs län/Småland.
Men skulle gärna ta mig härifrån för att hjälpa dig.
(beror givetvis på avståndet)

Varför är jag lämplig som djurvakt/hundrastare?
1. Jag har haft alla möjliga djur.
Hamstrar, marsvin, katter, hundar, kaniner osv.
2. Jag är vegetarian samt aktiv inom djurens rätt.
3. Jag är väl påläst om de flesta djuren.
(Fråga gärna även fast ni har ovanliga djur.
Jag kanske förvånar er. Skenet kan bedra.)