Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2791 ggr
kimky
0

Första kullen med guldhamster! äntligen

Hej!

är över lycklig av att få se jätte små rosa hamster bebisar. :3                           hos vår silver grå hona  som fick ca 10st med vår silver dove hane.

är jätte nyfiken på vad det blir för kön och varianter på dom :3

har andra gnagare som man kan få ungar på då o då men är över lycklig           på att det e första guldhamster för vi hade problem med att få hanen att hoppa upp så trodde det skulle vara något fel på honom. :o

AnnaCDSG
0

Roligt! Grattis! :D

[malin12345678910]1
0

Grattis! Glad

kimky
0

Yay xDD såg knappt att hon var dräktig o.o' trodde hon blev bara lite runt..hehe.. men tack! xD

Amun-Ra
0

Vissa gånger kan en hane en sämre dag och vara helt ointresserad på en brunstig hona.Försökte para en hona en gång men hanen var inte den minsta intresserad alls.  Provade en annan gång med samma hane och hona och då var hanen het på gröten och parade henne omgående!

Din hane kanske hade en lite dålig dag den dagen och inte var så värst intresserad av att para just då och det tog en stund för honom att bli på humör! Hanar även mennen i människovärlden har sina sämre dagar och kan bli totalt ointresseade av så gott som allt och alla vissa dagar…

Grattis till din första guldkull får jag säga!Skrattande

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

kimky
0

haha joo det e sant tog jätte lång tid med allt han kunnde putsa henne o sen gick han o la sig o sov medans hon stog redo o.o' tyckte synd om henne lite.

Och det men människor…håller helt med dig där o.o'

tack xD ^^

kimky
0

ungarna är fläckiga O.o' kan ta bilder o vissa dom är bara fuzzy än så länge o.o

Men borde inte ungarna blir silvergrå? Då båda ska vara svartbaserade som jag fattat iallafall… :o Dock hennes förra kull vart svartgrå,svartgrå banded och offwhite o.o men det var inte hemma hos mig dock utan hos dom hade henne innan mig.

kimky
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ungarna är ca 2veckor på denna bild :) alla blev svart ögda ^^

kimky
0

bild två ^^

mocchino
0

Grattis till kullen! Vilka små sötnötter!

Ser ut som att du har dominant spot i kullen vilket betyder att någon av föräldrarna måste vara ds. :)

Sätt gärna in bilder på föräldrarna! :)

// Nathalie

kimky
0

smp bollar är dom :o väldigt tjocka små kanon kullor :)

men här har vi lilla Nisse som är silver dove o pappa till ungarna

kimky
0

Bild från sommras på mamma Freja som är en silver grå mamma ^^

WilmaP
0

Grattis! Fler bilder? :)

kimky
0

ska se om det går för mamma att man får knäppa lite fler söta bilder på dom. dom borde öppna ögonen i dagarna ^^

Bruden-Mbuti
0

Grattis.

kul med första egna kullen.

fina sötnosar.

mocchino
0

#10 Gud såå söt! Tycker han ser ut att vara lite fläckig och ha fläckiga öron så i mina ögon ser han ut att vara den som är ds. :)

// Nathalie

kimky
0

hmm…har inte tänkt på det ^^  väldigt ljus då :o

UlrikaD
0

Pappan var ju suveränt söt!!

Om några bebisar är d.s så måste någon av föräldrarna vara det.

Var kommer pappan ifrån? Blev lite småkär.Skrattande

mocchino
0

#16 Iom att han har en rätt ljus färg från början så blir den ju bara ljusare med vita fläckar i. Han kan ju även vara dåligt ds så att man inte riktigt ser det men han måste ju vara det iom att ungarna blev det. :)

En glad överraskning i mina ögon sett! ;D

Du får gärna visa fler bilder på pappan! Har han inte en egen bildtråd så borde han få sig en! Kyss Mamma Freja är fin också men jag har en förmåga att falla för hanar.. Oskyldig

// Nathalie

kimky
0

Altså är han en Silverdove DS? :o  Och så är ungarna Black DS,Black och silvergrå? Dock är den ena mer brunaktig,typ chocklad.. ^^

Ska fixa några med bilder på mamma :) ^^

mocchino
0

Ja det måste han ju vara då. :)

Ja det ser ut att vara en silvergrå ds, 2 svarta ds, en choklad ds(lr kanske homozygot svart då den just nu inte ser så typiskt chokladig ut), 1 svart och den ljusa vet jag inte riktigt. Ser nästan ut som en silver pearl men det kan det ju inte vara om inte mamman är skp. Så vi får vänta och se om nån annan kanske kan komma med bättre svar eller så får man vänta tills dom blivit lite äldre. :)

// Nathalie

Bruden-Mbuti
0

berätta gärna mer om föräldrarna.

varifrån de kommer om de har känd släktbakgrund.

är de zooham så undrar jag från vilken butik de kommer.

kan vara så att mor är dold skp.

hade en silvergrå hona utan fläckar som med en svart hane fick väldigt fina silversvarta skp,er.

så kanske din också är dold skp.

Frosstis
0

naw vad söta ♥

Novis10
0

Grattis!, ungarna var hur öta som helst :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

SjöensKaniner
0

Säljer du dom€+8

kimky
0

Båda föräldrarna är köpta på fryra tassar nuvarande arken zoo i Linköping.

Vet tyvärr inte bakgrund om någon av dom,lite synd..  men båda är snälla o framåt :) Står lite på Mickes hemsida om våra djur www.Brunstorp.n.nu ^^

Utav ungarna kommer fyra säljas då vi ska behålla två st själv. dock har vi inte bestämt hos än Ds black och den andra vet vi inte än. :)

Be-Bopz
0

Ibland kan de djuren som fyra tassar säljer komma från en kvinna som föder upp utanför Motala. Inte alltid men ibland.

Köptes de samma dag, finns risken att de är syskon?

kimky
0

Jo har hört talas om henne. Har haft lite kontakt med henne med. Linda har jag för mig hon heter.

Dom köptes inte samma dag, var ett tag imellan och Freja fick ungar innan hon såldes, Micke hade prao där då hon kom dit.  :)

kimky
0

En av bebisarna,en liten tjeja :3 men ingenaning om färg..

kimky
0

DS Black hona, Silvergrå banded(?) hane och DS Black hona :)

Magda
0

vilka söta små! blev lite kär i #28 Kyss

kimky
0

Ena DS black honan

kimky
0

Black & DS black

Be-Bopz
0

#27 Haha, jo vi har haft kontakt, det är jag som är Linda, men det är inte mig de tar hamstrar ifrån, jag har aldrig sålt guld till djuraffär, kvinnan jag talar om heter annat :)

mocchino
0

#28 Undra om det kanske kan vara en brunörad silvergrå. Är absolut inte säker på det utan är mest en fundering. :)

// Nathalie

Charlie2006
0

#28 Silver pearl bö? Vet dock inte om det är möjligt, men tycker färgen liknar den färgen närmast.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Roxie
0

#43 nej ingen silvergrå bö, den har ju varken hätta eller kindteckningar ;)

// Sofia

mocchino
0

#35 Ja jag tänkte det också först att det ser ut att vara någon pearl variant men då måste ju mamma hamster vara skp plus att pappan måste också vara gul och det ser man ju att han inte är..

#36 Men det förstår du väll att den har gömt dom! :O haha! Nej men som sagt så tänkte jag först på silverpearl brown som Frida skrev men tänkte att det kan det inte vara så vad är steget under som då är mest troligt. Men tycker helt klart att den ser ut att vara bö offwhite typ fast med tipping.. :/ Hmm..
Hättan kan jag inbilla mig fram men som du säger så ser jag inga kindteckningar!

Men kan vi komma överens om att det ser ut att vara en rostbaserad pys iaf, dvs en brunörad en?! ;P Thihi!

// Nathalie

kimky
0

En bild på en översocial pappa Nisse :3

kimky
0

Det var svårt att ta bild på honom när han skulle ha kamran :P

Måste komma på vad #28 är för färg :o

#33 jaaahaaa hei! ^^  Vet du vad hon har för djur :o

Mitzititzi
0

Jätte söta stort Grattis!

Magda
0

#38 aaaww jag e kär!! vad charmig han ser ut Kyss

Amun-Ra
0

#28 ser ut som en Silver pearl brown. Hon kan även vara Black silver pearl. Men jag skulle vilja påstå att hon är en Silver pearl brown då hon har bruna öron ocg brun tipping! För att få denna färg måste någon av föräldrarna bära på gult. Mamman kan vara en dold silvergrå sköldpadd då hon fick en Silver pearl brown i kullen.

Lojs
0

#42 Fast det går väl inte, en pearl är en gul, för att en hona ska bli gul och inte sköldpadd så måste båda föräldrarna vara gula. Men det är helt klart vad det ser ut som. Om det hade vart en hane så hade det kunnat vara det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Amun-Ra
0

Finns det någon rö silver pearl då? hmm…skulle inte minnas att jag sett det. Men det finns ju rö silvergrå så då borde det ju finnas rö silver pearl också tycker man ju!? Och skulle pappan råka vara en rö silver pearl och mamman dold silvergrå skp så skulle det ju förklara en hel del angående den färgen… Silver pearl är ju en gul och silvergrå mix och det finns ju rö silvergråa. Då borde det ju finnas rö silver pearls också tycker man…

Lojs
0

#44 Det har du helt rätt i, klart det kan finnas rödögd silver pearl, måste väl heta typ dove silver pearl? I så fall är alla honorna i kullen antingen sköldpadd eller en pearl-variant. Om nu pappan är pearl och inte dove.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Be-Bopz
0

#39 Hon avlar på zoodjur. Vet inte hur man får tag i henne, vet bara förnamnet.

Amun-Ra
0

#45 Tycker pappan ser mer ut som dove silver pearl än dove då han ser för ljus ut med pytte lite inslag av gult! Silverdove eller enbart dove tror jag inte på längre när en av ungarna blivit silver pearl brown, vilket bebisen i bilden faktist säger att den är. Så jag tror helt fast att pappan är en dove silver pearl och inte silverdove.Glad

kimky
0

så är pappa Nisse gulbaserad då eller svartbaserad?

kimky
0

Lite nya bebis bilder! :D

Silvergrå banded/bandedspotted och helsvarta är pojkar har vi konstaterat och de andra är tjejer ^^ Så svarta pöjken,som vi döpt till Fear Of The Dark stannar och tjejen på bilden(Halloween By The Name):

kimky
0

Och lilla 2 Minutes To Midnight :3

kimky
0

Tittut!

Novis10
0

Nämen gud så söta de är :DDD

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

kimky
0

Dance Of Death,riktigt matvrak C:

kimky
0

Och sista tösen - Can I Play Whit Madness!

kimky
0

Så kullen ser ut såhär:

• Halloween By The Name - Silverpearl(?), LH?..
  • 2 Minutes To Midnight - Black/Gray(?) DS, kh?
  • Can I Play Whit Madness - Black DS,kh?
  • Dance Of Death - Black DS,kh?
  • Fear Ot The Dark - Black,kh
  • Run To The Hills - Silvergrå banded/(DS ?),LH..?

Bilder på pojkarna hann vi inte ta tyvärr :( Men ska fixa i helgen :)                Och så stannar Halloween By Tha Name och Fear Of The Dark ^^

kimky
0

Vad för hårlag tror ni dom kan ha? :o

mocchino
0

Can I Play Whit Madness! Kyss Så söööt med sin vita lilla mustach!

Hårlag är jag dock sämre på att se på bilderna.. :P

// Nathalie

kimky
1

Snack om fail…jag o micke märkte för någon vecka sen att halloween by the name är en han o.o'  Men ha får förska ta o träffa vår nya lilla Skp hona i vår :)

ToveSofieLantz
0

Skulle vilja se bilder på hanarna, är det kh? :)