Blir så irriterad!
En familj tingade igår en av Alice hamster ungar. De verkade ha ett bra hem så jag frågade vilken dem ville tinga. De tingade lilla Caroline. De frågade när de skulle var lev-klara och jag svarade att den 7 Januari (5 veckor) var ungarna lev-klara. Idag skrev hon att sonen blev så olycklig för att han skulle få vänta 6 dagar innan han kunde få hem hamstern. Hon frågade om det möjligtvis skulle kunna fixa så att hon och sonen kunde hämta hamstern idag. Då jag svarade att det inte gick då jag var på landet och har hamstervakt. Jag erbjöd henne och sonen att dem skulle kunna hämta hamstern den 5 januari ist (2 dagar innan de fyllt 5 veckor) då Caroline egentligen inte behöver stanna så länge. Var av hon svarade ''Tack. Men sonen kan inte vänta då han är så olycklig. Så vi går till vår djuraffär och köper en hamster ist. Så du kan få ta bort tingningen.''
Varav jag svarade att de djur från djuraffär oftast är aggressiva och även grossist uppfödda.
Gud vad irriterad jag blir på folk som ska köpa in djur förhastat. De kunde tydligen inte vänta 3 dagar tills den 5 januari utan behövde köpa en hamster nu!
Arrggh…..
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Förstår din frustration!
Har haft en djuraffärsköpt hamster när jag var yngre, dock ej från grossist uppfödare. Men ändå tyckte jag att de var mer svårhanterliga.
Men denna mamman bevisar ju bara hur sorgligt det är att barnen tyvärr bestämmer allt idag…
Men jag är säker på att Caroline kan få ett bra mycket bättre hem, måste ändå kännas bra att slippa folk som dessa. Då de antagligen hade ledsnat snabbt på hamstern.
Kram till dig!
Ja. Hon verkar iaf tagit till sig det jag skrev så nu ska det inte åka in till djuraffären. :)
Skrev att om de skulle köpa en hamster idag så är det bättre att kontakta en uppfödare och höra med uppfödaren om den kan tänkas sälja en hamster idag. Varav hon sa att hon skulle göra det annars skulle hon återkomma till mig.
//Nova
#2 Var ju i alla fall vettigt utav henne. Dock tycker jag att vänta en vecka är en pettitess. Själv skulle jag kunna vänta i år på den "rätta" hamstern :)
Precis, verkade mer som om det var barnet som bestämmde i denna situation.
//Nova
Frågan är väl om ett sådant barn borde ha en hamster över huvud taget. Det krävs ju en del pysslande med smådjur för att de ska bli riktigt tama och goa (även om de är handtama när de kommer från uppfödaren). Känns som att om barnet inte kan vänta en vecka på sin hamster så kan det uppstå problem i framtiden om barnet är lika otåligt då.
Och inte för att döma någon, jag känner inte familjen, men om ett litet barn kan övertala sin mamma att åka till djuraffären istället för att vänta 7 ynkliga dagar så verkar det vara ett ordentligt bortskämt barn. Och bortskämda barn + djur brukar väl sällan vara en bra kombo ><
Kunde de inte vänta i några dagar är de inte värdiga din hamster. Förstår att du blir förbannad men tänk så bra att de visade vad de gick för innan det va för sent och din lilla redan hade hunnit flytta. :) Du hittar säkert en värdig köpare till henne som gärna hade väntat i två månader istället för två dagar om det hade varit så :)

Kan säga att den familjen hade gått bort helt för mig. Vare sig de åkte till en djuraffär eller inte. Då har man gjort bort sig anser jag och de borde fundera några varv till om de är redo för djur.
Jag har köpare som väntat 1 1/2 år på att få illervalp från just mig. Att man inte kan vänta några dagar är ju bara löjligt.
Precis som ni säger är inte hon någon jag kommer sälja till. Det var bra som Emma sa att hon visade vad hon och familjen gick för. Jag har själv väntat väldigt länge för att få hem djur. Så 2-3 dagar är ju ingeting jämfört med vad man kan få vänta i vanliga fall. Argghh blir så irriterad!
//Nova