Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 773 ggr
WilmaP
0

Är inte sig själv efter bur byte.

Hej! I onsdags förra veckan var jag på IKEA & köpte deras största SAMLA-låda till Smilla eftersom att hon bodde i en miniduna innan.

Den nya "buren" är ju väldigt mycket större än hennes gamla, så jag kunde inreda med lite fler saker. Hon fick bland annat två kartonger, en större & en mindre. I den mindre hade jag redan lagt in lite papper i medans den stora var alldeles tom. Hon hade ju även sitt trähus, med färdigrivet toapapper (som man köper i djuraffären) i, hon sover ALLTID i det annars, och älskar det. Hade även lagt en massa massa toalettpapper i ett utav burens hörn & hon började boa som en galning, hon brukade nästan aldrig boa innan, men självklart är det inte därför som "hon inte är sig själv" hon boade iallafall, tog in allt papper i den stora kartongen & byggde sitt nya bo där alltså.

Smilla är vääldigt social & nyfiken av sig, hon kommer alltid ut om man ropar på henne eller om man råkar prassla det minsta lilla (i buren),hon brukar även vara ute på dagen. Men nu är hon nästan aldrig ute (när jag ser iallafall), utan ligger för det mesta i sin kartong, går ut & hämtar lite papper att boa, och äter & dricker såklart. Men när man ropar på henne kommer hon aldrig ut längre. Dock när hon väl är uppe, och inte ligger inne i själva "boet" är hon jätte pigg & vill så gärna komma upp.

Vad kan detta bero på ?

Bruden-Mbuti
1

hon blir nog sej själv igen när hon är van vid sitt nya slott.

nu håller hon nog på om nätterna och möblerar ,boar,kollar in allt nytt så hon är helt slut på dan.

[VillePille]
0

Tror som #1

Jag bytte sovhus till min Ville och han vil inte sova i det nya utan har boat bakom en kruka, men då triv han väl bäst där? :)