Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2436 ggr
Bruden-Mbuti
0

flytta era burar idag

tänk på att det finns hamstrar som fått hjärtinfarkt av allt smällandet.

ett mörkt rum som lyses upp och det smälls för fullt utanför och låter .

ställ dom i ett rum utan fönster eller lägg över en handduk över buren.

ni med kullar var extra försiktiga. finns mammor som blivit så rädda att de bitit ihjäl ungarna.

håller på å konkar in mina på toan nu. tur man har relativt stort badrum.

Frosstis
0

ojdå! fast jag tror inte min hamster kommer bli rädd för det smälls inte såå mkt här, men ska ställa in han på toan utifallatt!

[Bibbo]
0

Jag ska också ta in min på toan! :)

Bruden-Mbuti
0

ni kan också lämna taklampan på då syns inte blixtarna/ljusskenen så mkt, men det hörs.

djur har ju bra mkt bättre hörsel än oss.

kan tänka mej att en smällare låter som en bomb i deras öron.

för några år sen tänkte inte jag på detta med att även hamstrar kan bli rädda.

hade inte flyttat henne och hon blev aldrig sej själv igen. stängde vi kylskåpsdörren då pep hon och hoppade högt. tappade vi nåt på golvet så vart hon skrämd.

jag har aldrig sett en så rädd hamster nån gång tidigare el efter det. hon var helt förstörd resten av sitt liv och felet var ju mitt.

ella99bella
0

tror ni det duger med en filt over buren och fördragen gardin och stängd dörr?

Mvh/Ellen<3Glad

[Bibbo]
0

#3 Så synd :(

Men om man ska ta ut hamstern i sin hage , hur ska man då göra? Förvånad

Twisted_T
0

Har stora tunga akvarium till mina och har fönster i alla rum :( så de får stå kvar där de gör för tror det är bäst just här ändå. Sen stänger jag gardinerna :) kan inte ha filt över då får de ingen luft :o kanske runt akvariet dock..

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Charlie2006
0

Har faktiskt inte tänkt på raketerna då inte hamstrar jag haft innan varit rädda, har en nyfödd muskull idag, och hamsterkull här hemma, tur att dom ändå inte är så unga längre. Drar nog ner persiänerna och har tänt i rummet, så raketerna syns så lite som möjligt. Obestämd Det ändå rummet som inte har fönster är toalätten och bastun, där får jag bara in några burar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Bruden-Mbuti
4

vill inte skrämma upp er, det var inte min mening.

de flesta hamstrar klarar nyårsnatten bra.

lämna lampan på och lite musik. lägg över ett lakan el nåt så dämpas det värsta .

tänk också på att djur reagerar på eld. så har ni avfyrat fyrverkerier, smällt smällare då luktar ni fara.

tvätta era händer och byt gärna tröja innan ni tar upp era små. så rusa inte utifrån å in och önska dom gott nytt år direkt.

det kommer gå bra.

gott nytt år till er alla från oss alla.

Suskiv
0

Med fyra barn i åldern 2 till 8 år så är våra hamstrar vana vid höga ljud så jag tror det kommer gå bra med smällarna. De bor i vardagsrummet där det låter ofta och mycket. Vi kommer ju vara uppe vid midnatt så ljuset kommer vara på och det kommer låta en del som kommer dölja en del av ljudet från smällarna.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

NinjaKakan
0

Mina hamstrar åker in i gaderoben som ligger i mitten av lägenheten. Är det enda "rummet" jag kan stänga till utan att det gör katterna något. Men det hörs ganska högt in där ändå märkte jag igår. Avskyr nyår av just denna anledningen.

Amun-Ra
0

Mina hamstrar är vana med oljud och stoj. Bor på en rett så stökigt område. Blixtrar och plötsliga ljudksken bryr de sig inte i så mycket i.

Dessutom är mina vana med oljud och är inga nervvrak. Men vet man att ens hamster är lite av den nervösa sorten och inte är van vid höga ljud och blixtrar så är det nog bäst att lägga den i badrummet till exempel.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Bruden-Mbuti
0

jag avskyr också detta okontrollerande smällandet.

ska vid tolvslaget umgås med två fyrverkerirädda hundar,några katter och en rädd tjej (vuxen) undrar hur det kommer gå.

jag hoppas hon inte överför sin rädsla till sonen.(deras hund har hon redan lyckats överföra det till).

i många länder får inte vem som helst köpa och avfyra. det krävs tillstånd. oftast får bara vissa föreningar tillståndet. hela städer går ihop och alla vet vart de ska gå om de vill se fyrverkeriet.

new york har så. tycker det är så bra.

UlrikaD
0

Förra året var jag hemma på nyårsafton för jag hade en sjuk iller som behövde dygnet runt vård. Men ingen av mina hampisar reagerade i stort sett. De vaknade till och sen somnade de om igen.

Jag hade nerdragna persienner och taklampan tänd. Jag hoppas det är likadant i år, men ingen utav mina djur verkar reagera någonting särskilt.

Katterna och illrarna sitter i fönstret och spanar på fyrverkerierna.

Det var annat när jag hade hund, då låg vi under köksbordet tillsammans ett år.

NinjaKakan
0

Hade också önskat att städerna hade gått tillsammans och bara skjutit på ett ställe i stan. Det värsta är att det händer olyckor,folk blir av med fingrar och får skador i ansiktet, hus börjar brinna och det flödar alkohol, iallafall bland ungdomar. Tråkigt att någon som ska vara trevligt börjar så dåligt. Är också rädd för raketer och tillbringar helst mitt nyår i en säng med nerdragna rullgardiner och kudden över huvudet.

[Bibbo]
0

Jag har lagt buren i vår ''lilla toalett'' men det är sjukt mörkt där inne , jag som har ''perfekt syn'' ser inte äns där inne , är det någon fara?

Bruden-Mbuti
0

oj höll ju på att glömma kaninen. lika bra att ta in honom.

häromdan hittade nadia en glödande fimp i buren. tur hon kom ut då. tänk om höet hade hunnit ta eld.

fimpen kom från grannen ovanför(bor i lägenhet, har buren på balkongen).

vi åker ju iväg om nån timme. tänk om vi kommer hem och balkongen är utbränd efter nån raket som gått fel.

NinjaKakan
0

Vi ska också iväg. Har ingen lust alls. Är väldigt orolig för mina katter, men jag gör dom ännu mer rädda och oroliga när jag är hemma hos dom eftersom jag själv är så rädd.

mocchino
0

Tur att jag läser detta nu. ;P Thihi!

Men jag höll ett extra öga på just Pawnee som har sina 1v ungar. Men hon var lugn som en filbunke. :) Resterande hamstrar sov också igenom det mesta. :) Det var först efter alla smällare var över som lilla Öronflickan från Roxie vaknade och börja bita galler. Upp och kela NUUUU!!! ;P Haha!

För övrigt så hatar jag smällare, raketer och allt där till! Livrädd för dom!

Har en hund som är exakt likadan! Som tur är så kan jag lämna henne hemma hos mamma ute på landet. :) Hon hade kissat ner sig om hon var hemma idag.. Ett par gånger så skakade hela huset typ.. :S Och det lät som om nån höll på att kriga som sjutton! Blä blä blä!

Mina katter bryr sig däremot inte som tur är. :) Prutt kollade lite frågande och undra vad fan håller folk på med?! ;) Men mer än så var det inte. Rascal har gått och lagt sig. :) Prutt ligger i mitt knä och sover. :) Mina små beeebisar! :D

// Nathalie

Suskiv
0

Hamstrarna sov som små grisar igenom allt smällande och kaninen satte rumpan mot gallret och sov hon med. Skönt.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

UlrikaD
0

#18 Klart Pawnee inte är rädd, hon är ju uppfostrad av mig och en flock coola chinchillor:)

mocchino
0

#20 Att jag inte tänkte på det! Nu känner jag mig ju fjantig som oroade mig lite! ;P Haha!

// Nathalie

Luisa
0

Jag märkte att min hamster inte stördes alls av allt smällande han åt som vanligt och tvättade sig fast de smällde :)