Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1035 ggr
Bruden-Mbuti
0

raket i kaninburen

vilken tur att jag kom på att ta in kaninen innan vi åkte.

idag när han skulle få gå ut igen så hittade jag en raket som åkt in i nätet på burdörren.

halva låg inne i buren . som tur var hade den inte tänt eld på höet. bara svett ett av hyllplanen som är i trä.

vi bor lite lägre än de andra husen så denhär raketen måste ha åkt rejält snett å inte rakt upp.

de har haft rejält med fyrverkeri här för det ligger massor av raketpinnar, rör efter stora smällare mm nedanför vår balkong, på gården och utanför porten.

vi hade alltså än en gång tur med att höet inte antände. förra gången hittade nadia en glödande fimp från grannen ovanför i lite hö som låg på balkonggolvet.

RedBullen
0

Usch vad läskigt!!! Förvånad

Hade ju kunnat gå riktigt snett.. "/

Tazzar
0

Att pinnen ligger där, behöver inte betyda att raketen smällde just där. Glad Raketen smällde troligtvis uppe i luften, men när explosionen sker så avlägsnas ju pinnen och "hållaren" och faller ner mot marken igen, och så kanske det blåste samt att de ofta faller snett istället för rakt ner, och så hamnade den på er balkong.

Men jag tycker att det är mycket otäckt att det "får" smällas var som helst, hur som helst och av vem som helst. Att det ofta är så nära bostadsområden osv.

Men det verkar vara en hel del som faller/kastas mot ninen, kanske ni har någonting ni kan sätta som skydd så det inte hamnar i träet/höet?