Hamster iFokus

Hamster

Etikett: bildtråd
Läst 3185 ggr
[Cavalli]
0

Välkommen lilla tjej! Färghjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag landade denna lilla gospudding hos mig. Hon var hemuppfödd och såld till djuraffär, men hade inget stamträd.

Kär blev jag, föll pladask. Även fast hon skrek som en stucken gris då jag tog upp henne i affären.

Långhårig är hon iallafall, men vad är hon för färg & för teckning? Först trodde jag rost. Men i vissa vinklar har hon röda/rubinaktiga ögon. Har rostisar det?

På ena sidan har hon små fina fläckar, och från andra sidan är det halvbandat ungefär. Någon som kan hjälpa mig lite? :)

[Cavalli]
0

dåligare blixt här

[Cavalli]
0

:)

[Cavalli]
0

f0odz

Zvintos
0

Hon ser cinnamon ut. =)
Teckningen kan jag inte uttala mig om det bara är ett väldigt dåligt band, eller dålig dominant spot (med för mycket färg), så det överlåter jag till någon annan.

TildaH
0

Jag gissar på rost eller cinnamon. Teckningen törs jag inte yttra mig om, men de påminner helt klart om en dåligt bandad, eller kanske ds? (se nu yttrade jag mig ju fast jag inte skulle, fniss)

Sötis ungenGlad

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Roxie
0

På min skärm är hon mer en gul än en cinnamon. Teckningen tycker jag ser ut som en dålig ds. Söt var hon iaf :D

// Sofia

[Cavalli]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har aldrig varit med om liknande. Hon skriker direkt någon rör sig i rummet. Ska låta henne vara ifred nu några dagar så att hon får boa och lugna ner sig. Skär både i hjärta och öron

Carjos
0

Vilken sötis! Tycker hon ser ut som en cinnamon umb. eller en rost (kan vara föklaringen att ögonen ser röda ut ibland att hon är vitmagad) Angående det vitfläckiga ser det nästan ut som om hon kan vara vitmagad, har haft vitmagade med just sådana fläckar på kroppen. Fläckarna ser inte helt vita ut som de är om de är dominant spot.

#7 Ja jag skulle låta henne vara och bara prata med henne och när du ger mat så försök inte klappa eller ta upp utan låt henne se att du inte är farlig.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

TildaH
0

#7 Vilket ljud, har aldrig hört något liknandeFörvånad

Skoj med en lite annolunda färg, däremot om Carjos har rätt så får du hade vitmagen i beaktning om du funderar på att ha bebisarFlört

--------------

[Cavalli]
0

#8 Okej, tack =) Cinnamon verkar vara övervägande hos dom flesta här, och har kollat runt på hamsterföreningens hemsida och det låter troligt

#9 Ska inte ha ungar på henne, hon är enbart en liten kelgris =) Om hon någonsin accepterar mig vill säga

TildaH
0

#10 De går nog bra, vi håller tummarna härifrånSkrattande

--------------

Roxie
0

#7 Nämen lillstumpan då :P Har haft ett par hamstrar som låtit så när de flyttat hit. Då har det nog berott på att de kommer direkt från buren med sina syskon, alltså att de inte hunnit bo själva någonting.
Bara en teori :)
Men det är verkligen hjärtskärande :(

// Sofia

Odette
0

Men lilla söta pluppan!! åååh vad det skär i ens lilla hjärta, hoppas verkligen hon finner sig till rätta snart. Hon va ju jätte sööt :')

Jag har ju både en rost lh hona och en cinnamon (visserligen är hon tecknad) men om det är till nån hjälp kan du ju kika lite på bilderna på min hemsida. Å jämföra lite :)

Men rost har ju bruna ögon (ser svarta ut) medan cinnamon har röda ögon som mörknar med åldern..
Finns iofs rödögd rost också men kanske inte så troligt.

Vet du vad hon hade för syskon eller föräldrar? Kanske lättare om man vet vad de hade för färg :)

Vitmagat har jag aldrig haft så jag kan inte säga varken eller, men det låter troligt. Jag litar på Carjos :P

Vad skall du kalla henne? Har hon fått nåt namn än? hon borde få ett riktigt personligt namn tycker jag^^

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

[Cavalli]
0

#13 Ska göra det :) Stod att tippningen på unga djur är grå på cinnamon, och hennes tippning är ljus, så det kanske visar sig mer då hon är äldre.

Syskonet i buren hade samma färg som henne, fast utan teckning och bruna ögon. Den jag pratade med visste inte mycket alls. Bara könet på henne. Troligtvis har dom aldrig fått se föräldrarna :(

Dom ville inte lyfta upp henne, så det fick jag göra själv. Tror att hennes vrål avskräcker lite, hehe

Namn är jag inte helt säker på. Men i affären slog det mig att hon ser ut som en Luna. Zelda har också dykt upp, men det ska min framtida dotter heta, så det blir ju lite fel. Eventuellt Luna alltså :)

[Cavalli]
0

Lite klämd

[Cavalli]
0

gummsan då

[Cavalli]
0

vad vill du, galna tant

UlrikaD
0

Hon är helt bedårande söt!!Kyss

Odette
0

#16 ååh.. Kjell-Yngve och hennes syskon låg i en sån där jordgubbe på annonsen där jag föll för henne.. finns det något sötare än hamstrar i såna söta små hus *naw*

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Royalz
0

Sådant läte har jag varit med om på mindre ungar runt 3-4 veckor om man råkat skrämma dom rejält. Men inte så längre, Hon är ju uppenbart livrädd och det syns på hennes beteende.

Så gå lugnt fram med henne,

[Cavalli]
0

#20 Aa, vi går sakta framåt. Hon sover i vårat sovrum nu så att hon hör människoröster. Både från oss & filmer som kollas på kvällarna. Så nu skriker hon inte längre om det kommer plötsliga ljud eller så, vilket är ett framsteg :-)

Igår tog hon även en hamstergodis från sambons hand, och tackade genom att bita honom i fingret efteråt. Det går framåt alltså :)

[Cavalli]
0

Tänkte bara uppdatera lite hur det har gått med lillskruttan =)

Hon är numera riktigt trevlig, omän lite sprättig då det kommer plötsliga ljud och sånt. Har fått muta henne, smöra & fjäska, men det blir en fin hamster av henne också :)

[Cavalli]
0

hej!

[Cavalli]
0

en lurvrumpa :*

Odette
0

Så söt! Har hon fått något namn ännu? du kan ju inte bara skriva lillskruttan- såvida hon inte fick heta det tillslut Flört

_

[Cavalli]
0

Luna heter hon =) eller bajsluna.. För hon släpper ut bruna presenter på mig i tid & otid. Men hon är fin ändå Skäms

[VillePille]
0

Vad söööööööööööööööööt! *kär* ;D