Aktivera hamstern?
Hur kan man aktivera sin hamster på bästa sätt? Har än ingen hamsterboll. Så jag behöver lite tips! Kan även tillägga att jag inte har badkar som många föreslår att man kan ha sin hamster i.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Dubbelsäng: Ta bort alla täcken o kuddar o lägg på några leksaker som t.e.x tofflor brukar de gilla, eller rör och lite så. Akta bara så att inte hamstern hoppar/ramlar ner o skadar sig.
Kläder: Låt hamstern springa runt i typ ett par mjukisbyxor eller en tjocktröja. Det brukar de gilla. Akta bara så att du inte råkar slå på hamstern när den går runt där inne.
Agility: Gör lite hinder av rör, limma ihop grillspett som hinder (klippbort de vassa kanterna) Kan ta lite tid att fixa banan men de hoppiga o spralliga hamstrarna uppskattar det nog ^^
Skrivbord: Om du har ett säkert skrivbord så kan du låta hamstern springa på det. Säkert menar jag med att det inte ska finnas hål eller kablar (om hamstern gillar att gnaga) Håll utkik så att den inte går för nära kanten o ramlar ner.
Hage: Köp eller bygg en liten lekhage. Går ju att bygga av böcker eller så kan man ha höga kartonger o sånt som vägg
Det är lite grejjer som jag kom på, ok jag hade lite tråkigt så det var därför jag fetstilade o så xD
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
åh tack för agility tipsen! haha det ska jag prova någon gång ^^ (alltså typ nu :P)