rymmer hela tiden!
min hamster rymmer från hamsterhagen hela tiden, han öppnar liksom den. hur ska jag göra? han har lärt sig det :S
Ja det finns väl inte så mycket annat att göra än att se till så han inte kan öppna den eller klättra ut? Antingen får du göra en ny hage eller släppa ut honom på en annan plats :p
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
okej men jag tejpade iallafall ihop gallret i varandra så han inte kan öppna buren, men jag får väl hålla koll på honom så han inte klättrar över gallret, eller så sätter jag böcker över på kanterna för då kan han inte klättra över :3
Ja eller en hasp av något slag, även ståltråd kan vara bra! Bäcker och liknande är inte att lita på när det kommer till att försöka tynga ner/ställa för en öppning eller liknande. En hamster är starkare än man tror :p
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Annars kanske du kan klista ihop kartonger som du sätter ovanpå gallerna i rasthagen? Då kan han ju inte få grepp där och klättra över ? :P
japp :)
Ja såna där hagar är ju värdelösa.. tyvärr! Men som #5 skrev så får du försöka sätta kartong runt kanterna- inåt mot hagen så han inte tar sig över kanten. Eller byta hage helt :p
_