OT: Weebly
Jag vet att det är ganska många som har hemsidan eller bloggen Weebly. Igår när jag skulle lägga in bilder på mina nykommlingar så gick det inte, jag var tvungen att betala något! Har någon annan råkat ut för det här? Och vad ska jag i så fall göra?
Kan hända att du uppnått max-gränsen på minnet.
Minns inte hur många GB minne man har på weebly.
Det bästa är att minska ner bilderna riktigt mycket innan man lägger upp dem. Då kan du lägga upp fler :)
// Sofia
#1 tack! Hmm jag kan inte minska bilderna, har en data som inte kan det!? Hur gör man? kan jag ta bort bilder på hemsidan så jag kan lägga in nya? :)
Det går inte, jag har tagit bort hur många bilder som helst på min hemsida men ändå så går det inte att lägga in nya bilder! Vad tror du Roxie?
Det står att man måste uppdatera till weebly pro?
Öhh.. det låter märkligt!! Jag har hur mycket bilder som helst på min hemsida, både förminskade och icke förminskade och det har aldrig varit några problem. Jätte skumt!
Förminska bilderna kan du göra i Paint "ändra storlek" där uppe där man väljer alternativ.. så skriver du bara in hur många % du vill förminska bilden :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#5 ja hur skumt som helst!? Jag har en MacBook Air så jag kan inte ha paint i den! :(
Testa att ladda ner GIMP, där borde det finnas inställningar för att spara om bilder så de tar mindre plats.
Hejsvejs~
#7 Det är dock inte i min dator jag inte har plat utan bara på hemsidan. Gimp har jag nog haft nerladdat i ett år nu! ;)
Om du inte kan lägga upp nya bilder efter att ha tagit bort dem så har nog Weebly ändrat så du inte får lägga upp fler.
Du kan ju testa att ladda upp bilderna på en annan sida, typ http://imageshack.us/ och sen lägga upp bilderna på weebly-sidan med html-kod.
Hejsvejs~
#9 jo, men hur ska jag då kunna ha weebly/hemsida utan att ha bilder på den?
Jag provade din länk, och när jag provade att ladda upp en bild så stog det: "för stor för att laddas upp"???
Vad är det för monsterkamera du har som tar så enorma bilder? :P
Du lägger upp bilderna på sidan med html-kod istället för att ladda upp dem direkt på sidan.
Du måste dra ned på storleken på bilden i GIMP helt enkelt. Om bilden är säg 50 MB stor så måste du spara om den så den bara blir 5-10 MB stor. Annars förstår jag inte vad som är problemet. Du kan väl ladda upp en bild här och visa så kan jag kolla på bilden.
Hejsvejs~
Konstigt, har aldrig hänt mig att jag måste betalla.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ändrade kategori från Guldhamster Allmänt till Off Topic.
#11 hahah ja vad har jag för monsterkamera! Ska testa men tror inte att det kommer funka att lägga ut bilder ändå! :(
#12 ja, jag har tagit bort minst 40 bilder på hemsidan och dem går inte äns att lägga tillbaka måste betala annars! Så less alltså, har 3 kullar som jag behöver lägga ut bilder på, 2 nya hamstrar som jag ska lägga ut bilder på också! Inte alls kul! :(
#13 tack! :)
Det är en viss mängd ledigt lagring du har på weebly, och det är ju inte äns en giga! Tror det max är 500 mega ledig lagring du har för bilder och dyl. Varför lagar du inte sidan i wordpress och registrerar en gratis databas med 1-5 giga lagringsutrymme till exempel och installerar wordpress till databasen. Med 1-5 giga lagringsutrymme får man många bilder lagrade. Samt att wordpress kan du konstruera din banner,blogga mm med! Sedan finns det ju webnode, motsvarighet till weebly. De har 1 gig lagringsutrymme för bilder. Webnode är gratis och lätt att använda precis som weebly…
När man nått lagrinsutrymmes gränsen måste man betal för att få större lagringsutrymme för bilder mm..
Du kan använda wordpress från deras hemsida eller installera wordpress i en ägen databas. Skapar du en hemsida från wordpress ägna hemsida så kan du inte ladda upp nya teman utan då måste välja bland de teman som finns på wordpress hemsidan. Installerar du wordpress på en ägen webserver som du registrerat gratis så kan du ladda upp teman du du laddat ner från webben och använda den mm…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#15 Men om man har tagit bort massa bilder, måste man då betala för att lägga in fler, jag vill ju gärna ha kvar weebly, men förväntade mig inte att jag vara tvungen att betala, det stod ju GTARIS!!!!!!
#16 om du tar bort en hel del bilder så borde det gå att lägga in nya utan att behöva betala för det! Har du photoshop så kan du ändra bildernas storlek så att de inte är så stor (som ex 300-500 pixel istället för över 1000-2000pixel som ofta orginal fotona är). Då tar det inte så mycket utrymme och det ryms fler än de du har nu, om du inte redan har ändrat storleken på bilderna så att säga.
#17 nu tror jag jag börjar
jag årkar inte göra en ny sida, och tänker inte betala för weebly. Nej det är troligen inte så Amun-Ra! Jag har som jag skrev ovan tagit bort ca 30-40 bilder men kan fortfarande inte lägga in nya eller ens lägga tillbaka dem jag tog bort. Hade ju en sida tidigare, jag la in ganska mycket bilder och tillslut kunde jag inte göra dem mer. då skaffade jag weebly som var gratis (trodde jag) årkar inte göra en ny sida. Då händer väll samma sak igen. Blir så less och irriterad på detta. Sedan har jag ju en MacBook Air så jag kan inte instalera paint annars skulle jag göra det, för jag vet precis hur det fungerar och hur man förminskar bilder. har inte Photoshop, vet inte vad det är? Om jag bara visste det här från början, då hade jag letat på någonting så jag kunde minska bilderna (puhuuhuhuh :( ……) Ingen som vet vad jag kan göra mer, tackar dem ovan (och Amun-Ra) så mycket för den hjälp jag har fått hittills. 
Amun-Ra, är du säker på att det är så i weebly??
Jag har som sagt galet mycket bilder på min hemsida och aldrig haft några problem med att lägga in fler etc. På min sida verkar det inte finnas nån begränsning alls ??
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#20 varför händer det just mig!??? 
Nu blir jag galen. min nya kamera har tagit bilderna jag vill lägga in och då tror weebly att det är filmer, jag kan lägga in bilder från min mammas kamera men inte från min! :O Alvarligt vad ska jag göra, måste säga att jag får tårar i ögonen, min alldeles egna nya fina och bra kamera kan inte lägga in bilder på weebly, men mammas klumpiga och stora kamera kan det. vad ska jag göra?

#20 Hur länge har du haft weebly? De kanske har ändrat på det lite grand sedan du registrerade dig. Fixade ett weebly konto jag med men avslutade det då det inte fanns tillrekligt med lagringutrymme innan man måste betala för mer utrymme. Testade webnode istället och det var jag betydligt nöjdare än weebly, mer utrymme där! Sedan hittade jag wix och den var jag nöjdast med då den har ofattbart stor lagringutrymme för filer samt att man änkelt kan konstruera sidan precis hur man vill ha det! Bara att designa,dra och plasera bilder mm. Sidan är flash och är gratis. Vill man dock få ägen domen namn samt fler finesser kan man om man vill betala en liten slant…

Weebly har väl ett supportnummer man kan ringa och fråga?
Kanske inte precis nu, men efter helgen iallafall.
Med tanke på hur Odettes sida ser ut med hennes miljoner bilder och text så är det nog någon inställning som är fel nånstans. Borde gå att fixa.