Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 955 ggr
Alicia0531
0

Hoppande hamster!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min hamster Chi-Chi är sju veckor gammal.

Igår hade jag den i handen utan att röra den men så helt plötsligt så hoppa den upp till mitt ansikte. Alltså den nudda inte mitt ansikte och den lät typ som den hade hicka, men om du har hicka hoppar den verkligen 1 meter upp i luften??

Men i morse när jag tog upp den och skulle sätta ner den i buren och du ville den inte gå av min hand, men då helt plötsligt så lyfte över kroppen som den skulle hoppa och den hoppa av. Och det lät som en hick igen.

Kan ni snälla berätta om den är sjuk eller något det är mitt första djur?!?!

Sötis
0

Hur gammal är du för om det är ditt första djur så borde du väll vara rött liten? :-3) Iaf jag tror att du borde prata med någon vän eller kompis som också har en hamster förresten är det guld eller dvärghamster som du har? Jag har en dvörghamster hemma som heter Cody och han är två och en halv mådnad annars så gillar kanske inte hamstern dig den kanske är rädd ta aldrig på dig så mycket parfym när du är med hamster då känner den inte igen din lukt och kan bli mycket rädd! Det var ju inte så längesedan som det var jul så den kanske inte är riktigt van vi Dog en! Jag tror nog att du borde vänta ett tag innan du ringer till veterinären. Lycka till :)