Hur engagerade är era föräldrar?
Denna fråga ställer jag mer till de unga som finns här på forumet som bor hemma med hamstrar.
Hur mycket kan era föräldrar om hamstrar? Är de själva intresserade? Känner de skillnad på era hamstrar?
Min pappa kan typ inget om hamstrar, han gillar inte hamstrar och har knappt aldrig hållt i en hamster. Min mamma gillar inte hamstrar så mycket, men har blivit mer intresserad med tiden. För när jag var yngre köpte vi hamstrar från djuraffär och de var riktigt läskiga och brukades bitas i början och hon blev rädd för hamstrar. Men nu har jag mycket snällare hamstrar och hon tycker mer om dem nu och klarar av att hålla i dem och ta ut dem på en springtur vid nödfall.
Min mamma är rätt kunnig om hamstrar nu. Jag har pratat väldigt mycket om hamstrar med henne och hon har läst på lite själv. Ja hon kan faktiskt lite om avel också. Och tycker att det är kul att jag har ett stort intresse för hamstrar. Hon vet vad de får äta, vad de inte får äta, hur buren städas och sånt som behövs. Hon kan namnen på mina hamstrar, vem som är vem och deras färger.
Ni som är vuxna nu kan ju berätta hur det var när ni var små :)
Är dina föräldrar tillräckligt engagerade?
Mvh Alicia.