uppfödare korthår?
vad finns det för uppfödare som föder upp korthåriga guldhamstrar?
även rex & satin är intressant.. det verkar vara mkt långhår som gäller på guldisarna?
jag är ju svag för röda ögon, men det verkar inte vara många som sysslar med det?
har förstått att jag får nog leta någonannanstans än härnere i skåne efter rödögda korthårs hamstrar iallafall :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har två korthårsbebisar till salu, de är ungefär 6 veckor gamla.
Båda är honor, normalfärgad umb, en av dem är rex.
Rödögda är de dock inte.
Kan tas med till Landskrona den 8 oktober, eventuellt till Hässleholm i nästa helg.
Finns bilder på dem på min hemsida.
// Sofia
ursöta små tjejjer :) men en nf hade jag inte tänkt mig just nu… men vet inte vad det kommer att sluta med *s*
åh såg något så vackert nyss.. svart sköldpadd
det finns ju sån massa färger *suck* och har nu hittat många vackra som itne är rödögda med..
det kommer att sluta med att jag åker till utställningen och kommer hem med flera st normal färgade som jag förälskat mig i, istället för en rödögd.. hehe så blir det säkert
(#1 lite kär blev jag allt i rexen, har du fler bilder på henne någonstans?)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Jag kan ta nya bilder på båda två ikväll? :)
// Sofia
#5 kikar gärna på dem! 

#6 Är det bara bebisar du letar efter?
Skriver jag med i den här tråden istället för att skapa en ny, är också intresserad av korthår, gärna rex och cremebaserat..
#7 nej, alla åldrar.. tar gärna en vuxen snäll tam hamster eftersom det blir våran första..
Har för mig att Porlamarkens skrev att hon hade en kh hona till salu, men se vad som står på hennes hemsida :)
#10 jag står på kö för nästa års kull från Desi.. vet inte om hon fortfarande har någon otingad ur denna kullen :)
hade ju tänkt ta emot en gammal hamster imorgon, men tyvärr så blir det inte så, så det är därför jag skrivit denna tråden, för att se om det finns någon som föder upp rödögda korthår som jag har fastnat för..
så vi har bestämt oss att vi vill ha hamster, funderat på att lägga ut köpes annons, men eftersom jag inte är 100% säker på vad jag söker så väntar jag..
kanske dimper vår drömhamster ner i denna tråden helt plötsligt!
vi är öppna för förslag om äldre tama, trevliga guldhamstrar med 

åh!!! vilka fina
hur är de i temperamentet?

#16 De är jättesnälla och trevliga alla tre.
#17 har du lust att ta lite mer bilder på dem åt mig? kan absolut tänka mig en av dessa.. (så synd att guldar inte är flockdjur
)

#18 Har ingen möjlighet att ta nya bilder förrän på söndag om det går bra?
#19 det går utmärkt
så bråttom har jag inte ;) om du inte känner för att lägga upp dem här så kan du ju maila mig på viljans@hotmail.com

#20 Jättebra, då mailar jag dig sen:)
återupplivar min tråd och frågar om det finns fler korthårsuppfödare härinne nu? ser massa långhårs bebbar överallt ju 

Jag har ett helt gäng med ny kh-hampisar hemma. Så framöver kommer det att bli en hel del kh här hemma. Många fina skp-töser, även rost och nf. Både i rex och satin:)
#23 åh låter ju toppen det :) är inte på jakt efter en till just nu men längre fram.. :))

#24 Det har inte åldern inne just nu ändå:)
Men nio små kh bor det numera här hemma. (Förutom pensionärerna då)
Borde nog göra en kh-tråd faktiskt.
#25 ja det tycker jag du borde 

#23 Låter bra! Mer korthår åt folket! ;)

Tycker det är flera som börjar avla mer och mer kh nu. Jag kommer aldrig att överge mina lurviga LH-björnar men just när det gäller skp och tecknade hamstrar så är det väldigt fint på kh.

#25 Hur går det med kh-tråden? Vore kul att se dom.