Hus som är farligt.
Vill mest varna andra lite då jag köpte ett hus i djuraffären. Tyckte att det verkade vara helt okej med stegar och grejer. Dock så är räckena livsfarliga!
Mac Muffin fastnade med benet i räcket när han skulle hoppa ner därifrån och blev hängandes. som tur satt jag och titta på honom och såg när det hände och tog loss han illa kvick.
Tänk på det om ni köper huset att sätta fast något där. Har själv limmat dit kartong så det inte ska hända igen..
Får man inte lov att skriva såhär så får gärna sajtvärden ta bort det.
Och bilden hamlade på sne :P men jaja. Ni ser vad jag menar..
Du är inte det första personen detta har hänt! Dessa leksaker är faktiskt inte alls bra. En hamster fastnade i en sån där leksak och blev av med benet och fick avlivas, det var för några månader sedan.
Djuraffärerna säljer ju sådant eftersom vi människor ofta fastnar för saker som påminner om saker i ens egna liv, åh en klätterställning för barn som nu finns för hamstrar. Ja man tycker ju att det ser riktigt kul ut och köper det, men oftast så finns det något som inte alls är bra med det.
Bra att du satte en kartongbit där, smart gjort :)
Mvh Alicia.
Ja, den var ju inte jättebillig heller. Bli så förbannad när dom gör saker som faktiskt är farligt för djuren.
funderade på om jag skulle klistra kartong för dom andra små spjälorna där också. Om risker är stor att dom fastnar där med -_-
#0 Men fy, tur att du han få loss honom… Tänkte på att du kanske skulle sätta kartong längs hela räcket (där nere oxå) så att ingen fastnar där nere, mina busfrön skulle fastnat där innan jag hann blinka nämligen men de är ju dvärgar jag vet inte vad du har ;)
Ja har också 2 dvärgar. Så ska nog göra det. För säkerhetens skull. Leksakerna är ju inte mening att man köper för man ska avliva sin hamster -_-

Det är ju jättebra om man varnar för farliga leksaker. Man vill ju inte att djuren ska skada sig.
Jag har limmat fast kartong över hela staketet nu så kan han inte fastna. Möjligen att jag senare om jag får tag på trä att jag limmar fast det och tar bort staketet helt. Är fortfarande småsur eftersom huset kostade 199 kr och är livsfarligt, men nu är det istället djurvänligt :)