Tjuvparning ? D; HJÄLP !
Idag köpte jag två söta små hamster hanar :3 en nf och en som jag inte är säker på , han liknar offwhite … båda är 7 veckor gammal
Men i alla fall , den ena hanen rymde in till min 3 mån creme hamster hona som mystiskt nog brunstade när jag inte såg .
Och när jag kom in på rummet ca 30 min senare så hade honan precis bitit honom i ryggen :c Han klarade sig fint stackarn ;/ <3
Men nu är jag orolig , tror ni att det finns en chans att hon är dräktig ?
Och hon är ju egentligen för ung för att få en kull (rekomenderat) .
Men hur stor chans är det att hon klarar förlossningen ?
Tacksam för svar ! <3

Är du säker på att honan brunstade? Brunstiga honor brukar inte bita hanarna utan de står still.
Helt säker att hon brunstade , när jag klappade henne längs ryggen och ställde hon sig med svansen upp och var helt stilla. Och när dom har parat sig klart så brukar dom väll bli aggressiv mot hanarna igen :/ därför tror jag att det var för sent när jag upptäckte dom …

Ok. då är det enda du kan göra vänta och se helt enkelt.
Se till att du ger henne massa näringsrik och bra mat under tiden. Och gör iordning åt henne i buren två-tre dagar innan beräknad födsel.
Sen är det bara att hålla tummarna. Parningen behöver ju inte ha tagit sig, men det är ju lika bra att förbereda sig ifall den har gjort det.
Okej tack :)