Vad ha i toaletten?
Kom på min ena robbe med att hamstra klumpbildande kattsand så nu törs jag inte använda det i hans toalett längre. Vad ska man använda istället. Vanlig chincillasand tycker jag stinker direkt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Fågelsand?
Hamstersand?
Vad är hamstersand?
Har fågelsand bra uppsugning och är luktfritt?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Hamstersand har jag aldrig hört och fågelsand har jag ingen aning om faktiskt. Bara ett förslag som jag tog ur luften.. Chincillasand och hamstersand låter som samma sak…
Annars vet jag inte, du kanske kan ha en toalätt med t.ex Toa-lätt och en med Sand? Hamstern måste ju kunna tvätta sig trots allt.
jag brukar använda chinchilla Sand eller sån Sand som man har i akvariumet. Fungerar super! klumpar sig. Ett litet minus är att det kan börja lukta mycket efter typ 3-4 dagar men då är det bara att byta! Brukar byta så fort som det börjar lukta eller om jag märker att det ligger för mkt kiss/bajs i lådan.
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Puik chinchilla Sand finns i en vit avlång burk och jag tycker inte alls att den luktar lika mycket som vanlig chinchilla Sand, den har även en svag doft i sig (känns bara om man luktar direkt på den).
Den kan jag rekommendera! :) Tyvärr är väl den lite dyrare än alla andra råd då den bara går att köpa i liten förpackning sas. Men om man inte har så många så kanske man kan tycka att det är värt det. :)
I värsta fall får du väl bara använda den till han som hamstrar. ;)
Här är den jag menar: Puik Chinchilla sand!
// Nathalie
#4 Det finns hamstersand i affären och chinchilla Sand i olika lådor -.-
Vi använder en Sand köpt på lösvikt, kallas hamstersand. Den börjar lukta om den får stå ett par dagar. Luktproblemet löstes genom att vi städar toaletten varje dag. Sanden som är torr och fin häller vi över i en liten låda och sanden som klumpat kastas. Vi diskar ur toaletten och Häller sedan tillbaka den sparade sanden samt fyller på med ny Sand. En gång i veckan byter vi ut all Sand Mot ny. Funkar jättebra och luktar inget.
Ja, inte i våra affärer iallafall. Dom har bara chincillasand och fågelsand.