Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1590 ggr
Hamsterstar
0

Inavel?

Vissa djuraffärer kan ju vissa hamstrar ha inavel eller nästan alla.

Vet någon vilken djuraffär som inte brukar ha inavel?

Såg en hamster i stockholm ( haninges djurbutik ) blev kär i en skp tös direkt men det jag inte vet är att om det är inavel på den?

Tänkte också bara höra om man kan fixa stamtavla på dom?

Wand
0

Det finns uppfödare som avlar på släktingar också, men det kallas linjeavel. 

Tycker inte att du ska köpa en hamster från djuraffär över huvudtaget.

Och du kan ju bara räkna med att alla djur som kommer ifrån grossister har en del inavel i sin bakgrund om inte annat.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Sophey
0

Det finns ganska manga djurbutiker i haninge men om du menar dom i haninge centrum hade som typ stamtavlor pa djuren forut i alla fall.

Medarbetare på matlust

Hamsterstar
0

Okej hade inte tänkt köpa en ändå då den var väldigt liten för sin ålder.

Men vissa får man stamtavla med eller?

UlrikaD
0

För att hamstern ska få en stamtavla krävs att uppfödaren av hamstern är medlem i SHF och registrerar sin kull.

Så om en uppfödare säljer till djuraffär och har betalat för stamtavlor så, visst kan man få det.

Men stamtavlor kostar pengar och djuraffärer betalar inte många kronor för att köpa en hamster därför är det inte direkt vanligt.

Däremot kan du ju få uppgifter om födelsedatum och föräldrar kanske om du frågar och de har någon som helst koll.

Hamsterstar
0

Ja jag ska nog ta och fråga dom :)

Jag frågar nog också om dom vet vad uppfödaren heter :)

Novis10
0

Som du kanske vet Melissa köpte jag ju faktikt en tös där ifrån, och fick hem min lilla Evonda. Hon hade ju stamtavla och var reggat i SHF. Men det förväntade jag ju inte mig, gick bara in där och fastnade för tösen :)
Hon var stor och fin :D

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Hamsterstar
0

Ja, det vet jag då du redan har sagt det till mig ;)