Nötter?
Är det okej att jag ger hamstern en haselnöt och en valnöt i julklapp imorgon? Kan hon öppna skalet själv eller ska jag spräcka det lite först?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag tror att det är ok men du borde nog öppna skalet lite först så hon inte förstör tänderna?
#1 jag tror faktist inte att de förstör tänderna av att bita på skal, de är ju faktist gnagare.
#2 Jo det har du rätt i men jag knäcker mina lite ändå för annars tröttnar mina hampisar innan dom fått ut nöten
Så bra! :)
Då får hon lite att pyssla med imorgon. Gerbilerna ska få toarullar med saker i, men min hamster är helt ointresserad av sånt. Men nötterna gillar hon nog! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
haha ja, min orkar inte ens knäcka en nöt. Han är inget för att vara gnagare, haha. Det enda han gnagde på frivilligt var när han hade gallerbur då han bet på gallret, haha.
Fast ibland gnager han ju på pinnar.
#5; Lär sluta med att jag får sitta och knäcka och mata henne ändå. Hon är en riktig liten gottegris, men vem orkar anstränga sig liksom? ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Haha exakt! ;) Vi har en hel skål med hasselnötter i vardagsrummet som jag ska sitta och knäcka och ge min hamster imorgon när vi ser på kalle anka ;) Fast han ska inte få för mkt, haha.