Emil, teckning?
Har varit riktigt fundersam angående Emil Silversobel. Han är riktigt ljus på hälften av kroppen. Jag funderar på Roan, måste säga att jag tror 90% på att han är roan. Men det går ju inte eller? Om inte det är dolt hos hans föräldrar och deras, och deras.? Då hans mamma är bö. silvermink och redan är så ljus så det är svårt att se och hennes pappa är ds och kan lika gärna vara roan. Sedan vet jag inte mer. Men jag har filmat Emil nu. Först ut är Emil och man ser tydligt att hans huvud och nacke är supermörk och hans baldel är mot vit! Sedan kommer min katt i i bilden lite :P, sen jämnför jag honom med hans mormor silversobel satin. Som också är lite ljus, men hon har en jämn färg över hela kroppen.
Filmen jag har laddas upp på youtube nu kommer jag lägga upp när uppladdningen är klar, vilket kan ta ett tag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer filmen!
era åsikter, kan han vara det?
Roan är ju dominant, så nån av hans föräldrar måste vara det i så fall..
Tycker dock inte han ser ut att vara roan. En silversobel/sobel som är långhår får ju ljusa tofsar i den långa pälsen. Inget konstigt :)
// Sofia

Håller med Roxie. :)
Kan även tillägga att en sobel roan är inte så där brun i ansiktet utan ser mer sobel ds aktig ut i ansiktet. För sobel ds är ju inte heller bruna i ansiktet på samma sätt som en vanlig sobel är. :)
// Nathalie
Ja, han är Silversobel, men det som är skumt är att han nästan är vit på hela kroppen förutom huvudet och inte bara toffsarna. Queens (Josefin) var här hemma för att hemta hem en av hans kull syskon och tyckte också att han såg så blek och ljus ut.?
#5 Då är han väl en dålig silversobel ;)
Men farföräldrarna då? Vad är dom för färger?
Som Mocchino sa så är ju roan även ljus i ansiktet, vilket denna inte är.
// Sofia
#6 i så fall är det inte pappan eller han föräldrar som har det. I mammans linje finns nästan bara ds ar! :)
Ja men då är han troligen bara en helt vanlig silversobel :)
// Sofia
#8 Ja, det måste vara så. Men då har han inte så bra umb då!? :)
#9 Ja så kan man säga :)
// Sofia