Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2868 ggr
goldenhamsters
0

Goldenhamsters Cascada X Coco Popz Tom Toolbox

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade egentligen tänkt använda Opossums Just Me för denna parning, men när vi tänkte para så hade hon fått en kraftig diarée så vi väntade några dagar och då såg vi också att vi räknat fel på hennes födelsedatum, så hon var för gammal för en till kull.

Vi hade ju bestämt oss för att få en till kull. Så vi lånade hem Godlenhamsters Cascada (från vår c-kull) som nu parat sig med Coco Popz Tom Toolbox. Det är första gången vi själva använder honom i vår avel, även om han redan är pappa till några redan. men vi hade ingen annan hane.

Goldenhamsters Cascada är LH, sö, creme *rex-bärare* (Mamma: Opossums Just Me, Pappa: Bibo)

Coco Popz Tom Toolbox är LH, sö, creme *rex-bärare*, har tagit cert på utställning.

Nu hoppas vi på en massa fina och mörka rex cremisar lagom till jul. Erica vill ha en ny hane nu som är släkt med Bibo som gick bort för några månader sedan.

Idag fick hon hem Tom till sig och turligt nog så brunstade hon just nu så det fick bli parning direkt Tungan ute. Vilket liv han lever den lilla gossen Flört.

Det går att ställa sig i kö-lista nu. Det kan komma creme i kullen.

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tom är lite sliten i pälsen just nu.

Kan ju säga att båda hamstrarna är underbara i temperamentet. Pappa Tom som jag äger är mega lugn, men kan få fart på stor yta, nyfiken kille. Man kan bära honom hur som helst utan att han snäser till eller något sånt.

Honan har vi haft i ett par dagar och hon är också väldigt lugn, kraftig och mysig tjej :)

Mvh Alicia.

[Bibbo]
0

Så söta föräldrar , denna kullen vill jag följa….Är hemligt kär i Tom men det får ingen veta….Oskyldig

Amun-Ra
0

Men kära nån! Springer Tom lättklädd ännu och mitt på vintern! Sonen och Cass tycker att han skall börja klä på sig vinter pälskappan! Cascada tycks ju vara smart nog att ha på sig ordentligt, med långkjol med volanger medans Tom springer nästan naken! NU får du skärpa dig Tom! Lägg på dig din långa vinter pälsrock nu, BUMS!!!! *Smågrälar på Tom som springer halvnaken mitt på vintern! AJA BAJA TOM*

Gulligt par i allafall!

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

mjuhm
0

#3 HAHAH

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Novis10
0

Åhh vad jag blir sugen på en liten rex hane eller kanske en hona ;)
Men vi får se hur det blir med det, kommer ungarna ha stamtavla?
Kanske är intresserad :D

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

goldenhamsters
0

#5 Jag kan säga att morfarn till kullen kom från djuraffär fast från en uppfödare från början, så vet inte hans släkt. Men jag vet däremot att han var en duktig rex-bärare då 7/12 blev rex i en kulll som han hade :)

Så två rutor i stamtavlan kommer vara tomma, men resten kommer vara ifyllda och ännu längre bakåt i stamboken då med :)

Mvh Alicia.

Novis10
0

Det lät ju bra, att några rutor i stamtavlan inte är i fyllda gör absolu ingenting ;)

//Nova

AnnaCDSG
0

Ooh, spännande! Hoppas att det tagit nu då. Glad

julst
0

Heja syrran!! skriker Citrus! Han hoppas på att få hem en liten rex tjej-dotter barn men nej nej säger mattes mamma!

// Julia

HamsterMarie
0

Kul! Är det sista kullen? :)

goldenhamsters
0

#7 Kan också säga att den hamstern utan stamtavla blev över 2,5 år och var väldigt kry och mysig av sig.

#9 haha ;)

#10 Ja, för tillfället. Sen blir det paus i 1-2 år :)

Mvh Alicia.

Frosstis
0

vill gärna ha men bor i göteborg och får inte för mina föräldrar… :/

Novis10
0

Det låter ju super bra, kan du ställa upp mig på kö-listan?
Är inte helt hundra men kan ändå ställa upp mig då jag gärna vill ha en avkomma från dessa sötisar ;)

//Nova

goldenhamsters
0

#13 Okej, jag kan inte garantera att det blir massor av rex-bebisar. Det brukar vara större chans att många blir rex om någon av föräldrarna är rex. Men så är det ju inte i detta fall. Erica vill ha en rex, sen kan du få stå på kölistan på en rex efter henne.

Det skulle vara kul med en LH, sö, rex, cremis :D Toms son Dubbel-Trassel har ju en väldigt fin päls han, hans tråd blev ju nyligen uppdaterad med en massa fina bilder och han är ju det.

Mvh Alicia.

Novis10
0

Jag vet att det inte är garanterat med rex, om det inte kommer rex i kullen så kanske jag ändå fastnar för en liten hampis Tungan ute

//Nova

[Hamster Älskaren!]
0

Skulle villja ha en hamster av er … Men jag bor i kungälv så…Kan ju inte åka till stockholm ;P Läser er sida varje dag… Synd det där med tjorven och stina :( Läskig bild o_O _:'(

UlrikaD
0

#16 Transport brukar oftast gå att lösa. Jag bor i Göteborg, har både sålt och köpt hamstrar från Stockholm

[Hamster Älskaren!]
0

Men det kostar väll extra? :O

UlrikaD
0

#18 Allting kostar pengar:)

[Hamster Älskaren!]
0

:P Har precis en ny hamster på bilden (Avatar) Så får nog ingen ny förren om ett tag :P Fast min dvärghamster år 1 1/2 år nu… :O Tiden går fort :P

goldenhamsters
0

Honan gick tom. Även fast man såg tydligt på henne att hon inte var dräktig de sista dagarna så väntar vi med att para henne tills nästa vecka. Hon skulle fött i fredags men hon har inte varit de minsta tjock eller fått uppsvällda spenar så hon gick utan tvekan tom alla dagarna.

Får hoppas på att det blir en lyckad parning snart, går hon tom igen så parar vi nog inte om.

Hoppas på att de parar sig i början av nästa vecka för på torsdag fyller Tom 1 år! Då vill ju jag självklart ha hem honom och fira hans födelsedag med en stor fest ;)

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Nu har vi beslutat att inte göra omparning. Honan är nästan 9 månader och har inte haft kull förut, och eftersom det är en inlånad hona så vill vi inte ta några risker. Vi känner oss heller inte så peppade på att ta en kull nu, och det ska ju kännas 100 % rätt när man tar en kull.

Vill också ha hem min Tom till jul :) Erica ville ju ha en creme hane ur kullen, får se om hon kanske köper en hane då istället.

Mvh Alicia.