Brunstig dvärghamster?
Kan man se om en dvärghamsterhona är brunstig? Min guldis visar det ju väldigt tydligt, men har inte märkt av dvärghamstrar som är brunstiga. Eller kan man ens se det? Kanske en dum fråga men har alltid velat veta :)
Haha, det har jag frågat om förut. Dvärghamstrar är knepiga dom. Jag har aldrig någonsin märkt när mina brunstar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror inte att man kan "se" när den brunstar. Men man kan iaf märka det om man har en hane och en hona - och t.ex provar genom galler om hon piper eller inte osv osv..

Ja, jag har aldrig lyckats para mina dvärghamstrar. De är helt enkelt inte intresserade av varandra. Eller så blir det slagsmål. Har blivit biten rejält en gång av en väns hamster när vi försökte para dem, inte så trevligt! Dock klarade ju lilla Milky sig :)
Har också blivit biten.. ;(

Ja, jag kände knapt det för hon bet så snabbt. sen började blodet forsa haha :)
Snabbt ?
Min hamster bet inte snabbt hon håller fast i fingret jättehårt och ganska länge…. hehe. 

Ja, Hon-hamstern skulle ihentligen hugga efter Milky men så kom min hand ivägen och så bet hon mig istället. Det gick väldigt snabbt och jag märkte det knappt xD
Så var det här med ;)
Hej,
Jag försöker också para mina vintervita!!! Är tacksam för tips!!!
Hej, Min dvärghamsterhona hon får typ lite genomskinligt kler i hennes organ när hon är brunstig… Kollade och skrev upp vilka dagar hon skulle vara de och ibland följer hon det eller en dag försent osv.. men på hon syns det tydligt och min kompis hamster syns det inte alls… det skiljer från hamster till hamster kan jag tro..
klet*