Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1878 ggr
jossan77
0

Blodigt kiss

Hej!

Har precis haft vår lilla guldkille ute i rasthagen och när vi skulle lyfta i honom i buren igen så upptäckte jag att han kissat på golvet och att det var blodfärgat!!!

Han verkar pigg i övrigt men man blir ju orolig…. nån som vet vad det kan vara???

Amun-Ra
0

Låter som urinvägsinflamation! Du bör nog ta och ringa vetten så du får en tid till vetten så att de kan kolla upp honom samt skriva ut antibiotika så han får en antibiotika kur så blir han frisk. Urinvägsinfektioner kan bli dödliga om man inte ser till att hamstern får veterinärvård i tid. Urinvägsinfektione är ett helvete att ha. Gör fruktansvärt ont när man kissar och så även för hamstern…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Roxie
0

Tänk på att om hamstern druckit lite sämre så kisset är mer koncentrerat så kan färgen vara mörkt orange.

// Sofia

jossan77
0

Ok, tack för svaret. Ska ringa veterinären direkt imorgon och boka tid. Vill ju inte att han ska ha ont Rynkar på näsan.

jossan77
0

#2 det var svårt att se färgen på golvet men när jag tog vitt papper och torkade upp det så var det ljust rött/orange. Hoppas det bara är att han druckit dåligt men jag ringer veterinären imorgon och hör vad dom säger.

Roxie
0

Om det är ljusrött/orange så är det garanterat kiss.

// Sofia

jossan77
0

Hoppas verkligen det… det var iaf inte "rent" blod för så mörkrött var det inte. Svårt att veta hur mycket han dricker tycker jag, har försökt dragit ett streck på flaskan några ggr men eftersom jag byter vatten varje dag så syns det knappt nåt. Får ge honom lite mer gurka så han får i sig vätska den vägen.

[Bibbo]
0

Hur gick det?

jossan77
0

Det gick bra Glad, det var nog bara koncentrerat kiss. Ringde vet och hon sa samma sak att det troligen vara mörkt kiss och att vi skulle höra av oss om han blev dålig. Men det blev han inte som tur var.

[Bibbo]
0

#8 Vad bra :)