få ont av det?
Den ser ju knappast ut att njuta av det,,,
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
ja, jag tycker att det mest ser ut att de försöker trycka sig ner eller klättra över :S jag gillar verkligen inte att hålla de så..
#3 Så gör inte mina. Dom brukar gilla läget. Vara stilla & vänta tills jag sätter ner dem.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#4 Samma här…
okej, min väntar i typ 2 sekunder, sen vill han springa ;)
Håll som #1 gör. :) Tummen på hamsterns mage, resten av handen/fingrarna på hamsterns rygg.
Vinkla handen så att "tyngden" kommer mot hamsterns rygg, istället för magen. Då blir det inte lika obehagligt. 
Som bild #0 blir det nog obehagligt för hamster, bättre att hålla som bild #1. :) Men nej mina brukar inte bry sig om jag håller som bild #1, fast några blir utråkade efter några sekunder :P ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
ja det kan jag försöka, men eftersom han är så stor så kan jag inte hålla där uppe vid hans framben OCH vid rumpan 
men jag kommer ändå inte lyfta han så mkt sådär ;)
#1 så ser vår nya hamster också ut, som din i färgerna… det är en dvärghamster campel va??
#9 Rumpan behöver du inte hålla på, gör inte jag på mina stora, lite svårt med min stora tjej på + 240 gram.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#12 (Du ser broken fläcken där)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Då det kommer till råttor så ska de ju ha ett bra s.k "häng". När man håller sådär, och de är helt avslappnade i handen, verkligen litar på ägaren som håller i dem.
Antar att det kan göra ont och vara påfrestande för en hamster som inte alls är lugn i greppet, men inte om den är lugn och litar på ägaren.
Det är ju som när man lyfter upp ett barn under armarna ungefär.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?