Pussa hamster?
Hej!
Jag läste i en fakta bok om hamstrar, att man absolut inte får pussa på hamstrarna. Jag är säker på att de menar att hamstern blir rädd för det plötsliga …
Någon som har märkt av att hamstern blivit rädd?
Jag har sett filmer (faktiskt från hamster.ifokus där folk lägger upp presentation av hamstern) som visar pussande på hamstrar.
Jag pussar massor på mina. Dock inte när jag är förkyld. Då ska man hantera dom så lite som möjligt eftersom man faktiskt kan smitta dom. Har aldrig hört att man inte får pussa sina gosbollar förr 
Jag pussar mina så mycket att de till slut trycker upp en tass i ansiktet på mig, och menar att nufår det vara nog ;)
// Sofia
#1 Eller hur :O tyckte det var vääldigt konstigt att det stod så. Ingen ytterligare förklaring fick man läsa om, heller :s
#2 Haha…Aww… Vad gulligt! :D Då vet jag att det inte är något som är "livshotande" för hamstern. Förutom att…Ja, de är bra på att säga ifrån! ;D
#3 Nej det är ingen fara alls. Sen bör man ju såklart undvika att hantera dem öht när man är förkyld/sjuk.
Vet att när jag hade min första hamster för ca 10-12 år sen, så fick man inte klappa dem på huvudet (??), men varför vet jag inte. Det bara var så. Men det är ju också bara bullcrap :P
Så pussa på du! :D
// Sofia
om jag håller upp min hamster mot munnen brukar den pussa tillbaka
tror att det är om hamstern inte är tam som man inte får pussa på de.
Ja, pussar på mina hamstrar mycket,…..MYCKET, såklart inte när jag är sjuk men annars pussar jag mina och dem verkar inte ogilla det! ;) Men som Roxie säger, man får en och annan tass i ansiktet om dem inte vill längre! :)
#2 Det känner jag igen!
Jag får alltid en tass i ansiktet när jag har pussat för mycket
Hehe
jag pussar på min hamster jätte mkt, men när jag ska pussa på nosen trycker han sig bakåt och sätter tassen på min mun för han inte vill pussas :P
fast om man pussar i luften ganska högt så blir han rädd, så jag gör inte de ;)