Uppfödare i england
Jag har börjat kolla runt lite efter hamstrar från england då jag och kompisen eventuellt ska åka till London till våren några dagar, och tänkte då isåfall ta hem 1-2 guldhamster/rar till mig. :)
Så tänkte höra om ni vet någon/några som föder upp bra typade guldhamstrar i england, gärna runt London?
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Tristar är bra :) hur färdas ni?

Dessa vet jag en del har köpt från.
#1 Vi åker med flyg över :).
Ska kolla upp dessa tack. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Tänk på att kolla runt vilka flygbolag som tar gnagare. En del har totalstopp för sådana.

Var väl flyg Kajsa och Sofie försökte få över några med men det gick inte alls därav att det aldrig blev några roan/vitmagade förra gången?
Tror det är väldigt svårt att få flyg att ta med sig smådjur tyvärr..
// Nathalie
Kommer höra runt på dom olika bolagen om vilket/vilka som tar med sig. Tänkte att när jag ändå ska till england så skulle det vara roligt att få med sig några hem, behöver nya linjer. :)
Har läst på jordbruksverket, och man behöver ellerfall inte tillstånd för att ta med sig 5 gnagare.
//Frida

#6 Hittar du nån rostbaserad en får du gärna tänka på mig! ;) Fast det är väl dom du är ute efter själv också. ;) Thihi!
// Nathalie
#7 Jag hör av mig om jag skulle hitta någon. :) Jo det är jag ute efter, cremebaserade rostbaserat. 
//Frida

#8 Den bästa sorten! :D
// Nathalie
Vill bara flika in med karantän, sånt är medvetna att alla importerade djur bör sitta i karantän i minst 5v. Men ju längre desto bättre med tanke på inkubationstider osv. Hittar ni någon blå så är jag intresserad :) Hoppas ni hittar nåt flyg som tar gnagare, hade ju varit toppen!
// Sofia
Det kostar, och du kan ta in 5 st per person. De behöver sjukintyg från vet, spec grej för att få flyga, samt att själva kostnaden för hamstrarna kan gå upp emot 8000. Är du beredd att betala det? Dom har toppsäkert system mot smuggling och djurhandel i england, med scanner som läser av en tillochmed under kläderna.
Dom kommer med andra ord se om du för in något i fickan eller tröjan.
Därför gick det inte för oss…
Om du däremot åker eurotunnel funkar det utmärkt, och då kan du ta in hur många som helst, men det kräver bil och körkort.
Man måste boka genom speciella bolag som tar hand om djuren, gnagare får inte vara i kabinen utan måste vara i ett speciellt stöt säkert utrymme under planet, ett lastutrymme. Ingen karantän behövs för gnagare.
Det finns också speciella restriktioner i hur man får frakta djuren. Det är sjukt mycket krångligare än vad man tror från början…
angående karantän så bör man ha det med alla nya djur man köper hem.
dvs inte ställa dom i hamsterrummet samma dag de kommer hem, utan ställa dom i ett annat rum i några v.
även med hamstrar man köper från zoo, privat eller uppfödare.
#12 menade att ingen karantän behövs inför flygresan. Flygbolaget kräver inte det så länge man har bevis på att de är födda i fångenskap.
låyer vldans krångligt kajsa :( vilken tur vi hade :))
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
#14 Haha ja, verkligen!