Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1612 ggr
Natalinas
0

Julklapp till Älli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Flicka Paradisgårdens Älli ör en riktigt rymmare! Hon har bitit sönder 5 st av mina burar både duna små som stora och gallerburar också.

Hon har fått bott ute på golvet på nätterna och sprungit runt men varit inne på dagarna. Men jag har verkligen mått dåligt då det kan ju hända henne något med henne när jag sover.

Så idag pratade jag med min vän Marie som äger Haninge djurbutik. Så tack vare marie så fick jag köpa ett Terarium super billigt och stort så nu hoppas jag verkligen att Älli kommer att trivas.

När mitt studiebidrag kommit så kommer jag köpa bättre och roligare leksaker till lilla fröken :)

Natalinas
0

inuti

Natalinas
0

Lite suddig men men

UlrikaD
0

Vad fint! Brorsan Älvis undrar om han också får plats.Flört

Natalinas
0

Detta är lilla busiga Älli

Natalinas
0

#3 Tack Ulrika, kanske inte är så roligt inuti just nu men tänkte ta lite grenar ute och sånt där. Men det är ju bara trä saker inuti lite kartonger nu då hon verkligen älskar att gnaga på saker:P

Men 5 burar har hon tagit sönder du har inget problem med det ?

Tazzar
0

"Sibirisk jordekorre 995;-" Skrattande

Vilken fin bostad hon har fått! Jag allt skulle vilja ha terrarium till mina, men ack så dyra de är. :)

Natalinas
1

#6 haha ja, jag får inte bort den jag fick buren för 250 kr! Så är super nöjd!

UlrikaD
0

Nepp, Älvis är ingen rymmare. Dock har jag andra som ätit upp ett gäng burar här hemma.

Natalinas
0

HUr lagat du hålen då slänger du burarna köper nya ? jag har limat fast sånna här man skrapar bort is från bilrutorna :=)

UlrikaD
0

Jag har slängt allihopa. Men nu den sista någon bet sönder var jag tvungen att laga för jag hade ingen extra.

Då satte jag nät över hålet och häftade fast med häftpistol. Lär väl hålla tills jag får köpt nya hoppas jag.

Det var speciellt en hamster som bet sönder 4 burar på raken så den lindade jag in i nät hela buren:)

Vad använder du för lim som fäster i plast?

Kanske oekonomiskt att slänga alla, jag bara gjorde det och tog nästa. Men de tar ju liksom slut nån gång.

Natalinas
0

Det är alltid min pappa som limmar ihop dom men det är typ som foglim och jag inte mins helt fel. Ingen annan har tagit sönder det föruom Älli men hon har ju lite damp när det kommer till sånt :P

UlrikaD
0

Kan vara bra att veta. Blir ju dyrt i längden om man har utbrotts-hampisar.

Natalinas
0

Aa verkligen ! :) Nej men det är ett pra tips :)

mocchino
0

Lilla fina Älli! :)

Ett sånt där trähus har jag också till en av mina! Helt klart värt 60 spänn då Magnolia älskar sitt hus! Skrattande

// Nathalie

[Bibbo]
0

#4 Jag har inte gjort något , ser det ut som att hon säger på den bilden Tungan ute

Natalinas
1

#14Haha jag älskar dom husen också jag var ju tre sånna på utsällningen :D

#15 haha det gjorde det faktiskt :D

[Annelie i ystad]
0

Ursäkta men var hittar man såna trähus för bara 60kr?

mocchino
0

#17 Då får du åka till Fäboden, en djuraffär som ligger i Linnes Hammarby utanför Uppsala. ;) (smygreklam! thihi!)

Där hittar du även burar till väldigt bra pris! ;)

(sorry för smygreklamen i din tråd Natalinas!) ;)

// Nathalie

Natalinas
0

#18 haha du vet att det är lugnt  ;)