Skratta eller gråta??
Hejsan. Sitter här just nu och vet inte hur mina känslor ska vara???
.
Min choklad flicka har nu mitt på dagen fått ungar. Minst 8 hann jag räkna till. Det tråkiga i det hela är ju en tjuvparning men detta var jag varnad om INNAN jag fick hem henne att så kunde bli. Uppfödare ställer verkligen upp. ALL HEDER. Nu återstår det att se om ngn överlever och om jag i så fall får köpare. Var ju inte tänkt att hon skulle ha ungar än. Nu ska jag ta bort ägg fr spisen. Hon har redan fått gurka och morotspure. Nu väntas kokkt ägg. En fjärdedel var lämplig storlek fick jag höra.

Bara du ger henne massa bra mat så kommer hon att klara det hela galant. Låt henne vara ifred bara så sköter hon bebisarna. Är det många så är det kanske inte alla som klarar sig, men det är ju tyvärr så naturen är ibland.
Proteiner, kolhydrater, massa grönsaker. Kokos-flingar kan du strö lite över maten också.
Mina mammor brukar älska ärtor och färsk persilja av någon anledning.
Men som sagt, massa bra mat, gärna två gånger om dagen så hon får energi till att både fortsätta växa själv och att ta hand om sina bebisar.
Nackdelen med just att få bebisar för tidigt är att oftast så blir honorna inte så mycket större sen, de stannar i växten. Så därför är det extra viktigt att ge henne allt hon behöver.
håller tummarna för att allt går bra!
Ja jag säger då det, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Det blir inte alltid som man tänkt sig! :/
Håller tummarna att allt går bra med de små :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Hej. Vill bara uppdatera. Det blev ju 9 ungar men en dog första dygnet men övriga lever. Finns nu 1 hamster som nu är helt svart på ovan sidan 2 st som där finns en del svart på men de andra tycker jag ser fortf rosaaktiga ut. Spännande. Hoppas så på en choklad rex som jag har en tingning på ;)