Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2265 ggr
jossan-pt
0

Berit! *bildtråd*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom dom andra hamstrarna fick en egen bildtråd, så är det väl inte mer än rättvist att Berit också får en!

Hon kommer från en djuraffär, är ca 9 månader, oc färgen är jag lite osäker på än så länge…:)

Har inte så många bilder på henne dock, får försöka ta några fler imorgon!:)

Godis!:)

jossan-pt
0

Proppa påsarna fulla!:)

jossan-pt
0

Vi kan väl dela?

Wand
0

Hm, är det en mink bandad, eller är jag helt ute och cyklar då? Förvånad Hon ser ju aningen ljus ut så känner mig kluven..

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

jossan-pt
0

Ja, jag har verkligen ingen aning, är kass på färger….men jag är lite lur på att hennes ögon ser väldigt mörkt röda ut i vissa sken….jag har ju bara haft henne i ca två månader, så jag vet inte vad hon hade för ögonfärg när hon var liten…

UlrikaD
0

Åh, en fransk vädur som kompis, det är inte dåligt det.Skrattande

Så söt den var, är det en bebis?

jossan-pt
0

Ja, hon gillar verkligen honom!:9 Nej, hon är 9 månader ca, hon är från djuraffär, så det är svårt att säga till 100%..:)

jossan-pt
0

Eller menar du kaninen?:) Han är en bebis ja, 10 veckor!:)

Amun-Ra
0

Jag skulle också säga att hon är en mink ba kh….

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

mocchino
0

Vilken härlig och läcker färg! Tycker det mest ser ut att vara champagne bandad kh. Mink är ju mycket gråare och kallare i sin ton kan jag tycka medans champagnen (rö choklad) är mer varm i sin ton. :)

Lägger in en bild på en champagne satin unge jag hade för ett par år sedan. (Hoppas det är okej) :)

// Nathalie

mocchino
0

På vissa bilder ser Berit lite flammig ut så jag funderar även på om hon kanske är champagne skp. :)

// Nathalie

jossan-pt
0

Ja, hon har inget grått så långt ögat kan nå!:) så jag har ingen aning! Jag kan ingenting om färger än så länge!:)

jossan-pt
0

#10 ja, jag var inne och läste på SHFs hemsida, och champagne passar absolut in på henne! Så det är hon nog!:) och skp? Ja kanske, ska försöka ta lite bättre bilder idag så kanske det syns mer!:)

mocchino
0

#12 Det kan ju även bara vara bilden eller min skärm som gör bilden flammig. :) Är hon jämn i färgen i verkligheten så är det nog bara bilden/skärmen som luras. :)

// Nathalie

jossan-pt
0

#13 det är ju inget man direkt tänker på när man tittar på henne, så det kan nog vara bilden som luras!:)

Wand
0

Nja, jag tycker verkligen att hon ser mer ut som mink… jag är inte så insatt i allt vad gäller färger på hamstrarna, men bland många djur, t.ex gerbiler, så bleks ju även färgen om de är vittecknade. Så en lilac vittecknad kan se ut som dove, när den i själva verket är en blek lilac. 

Men som sagt har jag ingen aning, på min dator ser hon mer mink ut i alla fall. Förvånad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

UlrikaD
0

#7 Det var kaninen jag tänkte på som var bebis.Skrattande

mocchino
0

#15 Bandat brukar, vad jag vet, inte bleka ner färgen så mycket. Tänk dig hur många svarta panda hamstrar det finns. ;) Inte är dom nerblekta direkt. :)

Håller fast vid min misstanke om Champagne, dvs en rödögd choklad. :) Fast enda sättet att veta till 100% är ju att testpara henne men det är hon ju för gammal för! ;) Men nu vet du på ett ungefär iaf; mink eller champagne är misstankarna. :)

// Nathalie

jossan-pt
0

Ja, mink eller champagne alltså!:) det spelar ju inte så stor roll egentligen eftersom hon inte ska användas i avel!:)

Carjos
0

Hon är champagne :) Mink har en annan nyans.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Frosstis
0

naw vad guligt när både kaninen och hamstern var på samma bild ♥ blev typ helt kär, haha!

Roonja
0

#19 Ja, håller med mocchino och Carjos. Hon är Champange bandad kh! :)

jossan-pt
0

Ok, champagne alltså!:) ja, det tycker jag passar bäst in på henne när man läser beskrivningarna!:)

jossan-pt
0

Här är lite nya bilder på Berit!:)

jossan-pt
0

Sötnosen!

Lippuz
0

#2 -Gud vad sött! :-)

jossan-pt
0

Oskarp, men den får åka med ändå!:)

jossan-pt
0

haha tycker den här var så söt! kolla den lilla baktassen!:))