Damas nyfödda
Vad roligt, grattis! :)
//Forgetful
Superroligt, grattis! 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Tack. Lite trist jag ej får in bild på ungarna men mammans bild går bra. ??

#3 Du ska inte fota bebisarna nu när de är så små iallafall.
Dessutom behöver Dama verkligen vara ifred nu och koncentrera sig helt på sina små:)
Jag har inte rört dem. Passade på o ta ett foto bara då hon var o åt ägg en bit ifrån. Står inte och pillar. Låter henne/dem vara.
Åhh, småkorvar! :D
Mvh,
Moa
Enligt rekommendation ska man inte fota bebisarna förrän de öppnat ögonen. Just för att inte störa mamman.
Och med tanke på att mamman är så ung och nyss flyttat till dig så bör hon definitivt lämnas i fred.
// Sofia
Ok Ok har hört er. Ska inte fota mer lovar.
Goodie :)
// Sofia
blixt är obehagligt för små ungar. var försiktig med blixten i början även när de öppnat ögonen.
egentligen är det så för människobebisar också enligt vissa forskare. ögonen kan påverkas, vissa har fått nedsatt syn pga blixtens sken in i ögonen och allt för mycke fotande.
glömde ju säga Grattis till kullen
Man kan även fota utan blixt. Det ser inte ut som att någon blixt har använts på bebisbilden heller, annars skulle förmodligen bebisarna vara vita och osynliga på så nära håll. ;)
Mvh,
Moa

Grattis till bebisarna!!
Grattis! :D
#13 Även om man inte har blixt så ska man inte fota ungarna, man stör mamman! Jag har blivit av med en kull på grund av det! :( Och det var inte kul, så jag följer rekomendationerna för hamsterns eget bästa! :)
Tack för gratulationerna. Totalt blev det 9st, men en har dött. Intressant och se färgerna sen dock ska jag inte ha ngn själv av dessa då jag redan står på kö på andra håll
.
Jag får väl ta å gratulera jag också!
Även om det inte var en tänkt kull.. Var hon dräktig när du köpte henne?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja hon var misstänkt dräktig då jag fick hem henne vilket jag oxå blev ifo/varnad för.

#17 Den tråkiga historian finns här: http://hamster.ifokus.se/discussions/4ed363c088f4724cac004554-rymning-och-eventuell-tjuvparning-hjalp#participating-5
Alla som tingat honor fick reda på att det var risk för parning och det var naturligtvis mer än ok om de inte längre ville ha sina hamstrar. Himla otur, men tur att Kanel klarat förlossningen bra!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Japp. Louise har varit ärlig och hjälpsam hela tiden. Sånt som händer.Men jag tog risken ändå då jag ville ha en chokladfärgad. Tack Louise för mina 2 fina flickor, Kanel verkar trots ungdomen vara en bra omhändertagande mamma för hon ligger och pysslar om dem hela tiden.
Ja men okej, då är jag med! Ofta kan man ju ha tur såna gånger så ingen faktiskt blev parad/dräktig. Men turen är ju inte alltid på sin sida 
Annika- tycker ändå det var bra att du chansade å tog henne ändå, hon verkar ju jätte fin lilla chokladisen ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Annelie tack
. Ja hon har verkligen härlig färg.humör och är livlig av sig. Halvsystern är betydligt mer försiktig vid namn Noire alias Glittra.
#15 Den risken har inte bara med fotografering att göra, utan allt där man stör honan. Kan man ta ett fotografi när honan överhuvudtaget inte är i boet, inte är stressad, och utan att röra ungarna eller boet, så ser jag ingen större fara i det. Mitt svar gällde heller inte OM man ska fota ungarna, utan kommentaren #11 om att blixt är obehagligt för ungar. Blixt är obehagligt för vuxna människor till och med, så det är klart att det är obehagligt för små bebisar också. ;)
Mvh,
Moa