Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1077 ggr
[Em_I_Am]
2

Transporthjälp på FB

Blev rekommenderad en grupp på Facebook av en väninna som vet att jag desperat försöker få ner dvärgar med stamtavla till mig från olika orter eftersom det inte finns att få tag på här nere i Småland.

Kanske kan vara något för andra som också behöver transporthjälp och inte får napp inne på djurtransporter iF? Sen får man nog pejla av vad det är för folk man skickar med, deras vana med djur osv.

Gruppen heter Transportnätverket.

Ser ut att gå en del turer utöver de vanliga tågturerna mellan de större städerna som mest verkar finnas på djurtransport åtminstone.

Charlotta-B
0

Det var en bra ide! Visserligen håller jag inte på med hamstrar. Men kanske kan man fixa transport till andra djur med på den sidan :)

Bor själv i småland, och ibland känns det verkligen som man bor på en udda plats :P hehe allafall när man försöker hitta transport :P

Charlotta-B

[Em_I_Am]
0

Ja men självklart! Där verkar man kunna transportera allt från djur till möbler ;)

Ja visst känns det så? Spelar ingen roll vad eller vilket djur man ska köpa. Inte finns det här iaf ;)

HeraaHeraa
0

Djuraffären då?

[Em_I_Am]
1

Jag vill inte avla på dom djuren. Vill ha stamtavla och bra temperament på mina djur :)

HeraaHeraa
0

Jag mera att man kan köpa djuren i en djuraffären.

[Em_I_Am]
0

Ja det förstod jag :) Men eftersom jag tänker avla på djuren jag köper vill jag inte köpa från djuraffär. De har ingen stamtavla, ofta dåligt temperament o kan ha ärftliga sjukdomar. Därför måste jag försöka transportera bättre djur annanstans ifrån. Som kommer från uppfödare.

[Em_I_Am]
0

dubbelpost

Wand
0

Har ansökt om att få gå med nu så vi får väl se om administratören är såpass snäll. Oskyldig

Jättebra tips. Kan ju garanterat finnas folk utöver iFokus som hjälper/behöver hjälp.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Charlotta-B
0

#2 ne det är verkligen så. Kanske är folk rädda för oss smålänningar :P haha

Charlotta-B

[Em_I_Am]
1

#8 Tror jag såg dig :D Ja precis. Vet inte hur pass aktivt eller effektivt det är men värt ett försök iaf :) En del verkar till o med köra lastbilar o erbjuda transporthjälp… Måååååånga hampisar, burar o massa kul får plats då haha ;)

[Em_I_Am]
0

#9 Haha ja det är kanske så. Eller så blir vi bara bortglömda. Men här finns faktiskt inte bara skog och elände. Här finns en o annan djurtok också ;)

Charlotta-B
0

#11 hehe ja det gör det ju :P

Charlotta-B

HeraaHeraa
0

6. Ok.

HeraaHeraa
0

7. ??

HeraaHeraa
0