En liten lätt kluring
Hej!
I mitt förra inlägg kom kluringen inte med så jag gör en ny här :)
Men åå råkade klicka på enter ist för delit
hoppas att det inte gör något 
Du hade inte satt något rätt på den sista frågan, men det ska antagligen vara rätt på "15 min" ?
Alla rätt då :)
Jag har en fråga , varför ska man inte ha plasthus till hamstrar?
Ja, det stog inte om det var rätt på fråga 6, men eftersom att dom flesta svarade det så är det väl rätt. Då fick jag 5/6 :)
Medarbetare på Vetenskap.
#3 Ett plasthus stänger inne all fukt som kommer från hamstern, som gör att den kan bli blöt och sen kall, för att senare kunna bli sjuk.
Så inga plasthus till hamstrarna. :)
Hejsvejs~
#2 hade inte blivit klar utan klickat på enter ist för delit :(
#3 man ska inte ha det då det är dålig luftkondision (stavning) i det då väggarna är för trånga. Medan ett trähus andas och släpper igenom luft. Dessutom stannar fukten vilket kan ge exem och problem med pälsen
vet inte om det gäller alla sorts hamstrar men jag tror det
#3 Jag tror det är för att det sliter på pälsen eller skinnet, jag tror att det är en utav dom. Fast jag vet inte säkert.
Ja 15 min är rätt
okej ^^
Oj, det kanske inte var så men jaja. Lite roligt att jag, Escaflo och sweetluisa skrev samma minut :)
#7 Det som #6 skriver är helt rätt. Den gamla luften stannar kvar i huset. Hamstern kan därför kvävas om den boar mycket.
Från #7 till %10 är det en minuts mellanrum, haha :)
#10 haha oj det såg inte jag :P
Sammanfattat: Genom att ha sovhus i plast utsätter ni eran hamster för en hel del risker, så ta bort dem
#11 Ja, men på Dhif sa dom att det sliter på pälsen, (eller skinnet) men det är nog rätt. Jag såg inte det för att jag skrev då.
Men ååå så missade jag på sista frågan om boll. Har inte såna själv så jag valde fel maxtid.
Jag visste att man inte ska ha plasthus, men inte anledningen. Så där lärde jag mig något nytt :)
#16 man lär sig något nytt varje dag på detta forum :)
#18 jag visste ganska mycket om hamstrar när jag hittade detta forum, dock var mkt av det jag visste fel då jag läste böckerna i biblan. Men nu kan inte ens djuraffären lära mig något :)
6/6 :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥