Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1229 ggr
Odette
0

Skugga + Tryffel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det dags för nästa kull här hemma.. Efter den 15 Dec har jag tänkt börja kolla efter brunsten på Exentrion's Ice of Shadow, silversvart skp (lh). Den tilltänkta hanen blir Tryffel (bö. gul korthår). Tanken är att få fram lite fler gula och skp.. i långhår, men det blir ju även kh iom att pappan är det (han bär dock på lh).
Tryffel är väldigt liten i storleken så det blir nog inga monsterhamstrar storleksmässigt. Men tror det blir en himla fin kull ändå. Tryffel har runt och fint huvud medan Skugga har något snipigare nos/tätt mellan ögonen, så jag hoppas på lite bättre huvuden trots honans lite mer råttliknande nos hihi.

Men även temperamentsmässigt bör dessa två komplettera varandra bra.. Skugga är väldigt framåt och social, absolut inte "jobbig" på något vis men väldigt lätt att hantera och umgås med :) Tryffel är som en liten deg i kroppen, även han väldigt social och nyfiken men betydligt lugnare i sin framtoning.

Söta lilla Tryffel, blivande pappa..

Ice of Shadow, blivande mamma

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

mocchino
0

Vad kul med mer skp och gult! :D Får man fråga vart pappan kommer ifrån? :)

Det kan väl inte vara så bra att dessa är obesläktade med mina? ;P Thihi!

// Nathalie

mocchino
0

Gick in på hemsidan och såg att jo då, Tryffel är besläktade med mina, men längre bak..

Men jag fick en ny fråga: Bakom Ambrosia är det Hälsingeskogens Qaramell och Änghöjdens Calottie?! Glad

// Nathalie

UlrikaD
0

Jag vill ha Tryffell ju!!Kyss

Jag har massa damer han kan få gå på date med.

Jag slänger till och med in massa färsk persilja i delaen.

Komsi, komsi Tryffel-godis….inte säga nåt till mamma, bara kom nu.

Odette
0

#2 Ja det är ju det eviga gisslet! Släktingar hit å släktingar dit Flört

Ja det stämmer, det är Quaramell och Calottie som är föräldrar till henne :)

#3 Du är rolig du *fniss*

_

UlrikaD
0

#4 Jamen en sån snygging kan man ju inte hålla gisslan uppe i norr. Han är ju en världsvan storstadskille, ser ju vem som helst.

Jag lovar att vi står med öppna tassar här hemma:)

Har han fått nån egen mailadress tro? Allyouneedistryffel.@hotmail.com kanske?

Kan skicka lite pinup foton på snygga kh-brudar när han tröttnat på att få päls i munnen.Tungan ute

Odette
0

Hahahahaha!! Du menar alltså att på hamstrar är det inte rakat som gäller- utan korthår *asg*

_

UlrikaD
0

#6 Jepp! Kanske var lite olämpligt med smileyn med tungan där…Skäms

Lojs
0

Jag kan hjälpa Ulrika att hamsternappa tryffeln, han är ju fruktansvärt söt! Väldigt speciellt ansikte! Ska bli mycket spännande att se bebisarna sedan! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

AnnaCDSG
0

Ska bli spännande att följa denna kullen sen med så söta föräldrar. ^^

mocchino
0

#4 Visste väl att det var min lilla Ambrosia där! ;D Älskade kakkullen! Kyss Så på mammans sida är det ju "släkt" man vill ha in igen!

Jag kan hjälpa Ulrika och Lojs att hamsternappa Tryffel! ;) Thihi!

// Nathalie

Odette
0

#7 Äsch, tyckte det var mycket roligt jag ;)

#4 Aha, ja men då är jag med! Då finns de ju kvar lite längre bak i leden..

Men ni vet väl om att hamster-nappning går emot sajtens regler så egentligen får ni inte säga sånt högt.. än mindre göra det! *gah paniken sprider sig, nojjan ångar över bergen och hänglåset till buren åker fram*

_

UlrikaD
0

#11 Nu har jag luläst reglerna fram och tillbaka och inte någonstans ser jag förbud mot hamsternappning.

Hmm….loggar in på sj och bokar tågbiljett…

Amun-Ra
0

Oj vilken stilig blivade pappa..Kyss

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/