Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1206 ggr
Absolutpea
0

Crabsticks?

Hamstrar kan ju äta fisk, en kan dom käka crabsticks? har lite brist i kylskåpet just nu och crabsticks är ju igentligen fisk.

Escaflo
0

Skulle nog säga nej, sånt innehåller ju massa tillsatser och skit. Troligtvis också salt.

Obestämd

Hejsvejs~

Absolutpea
0

ja, det gör det ju förstås! Tänkte inte på det Skäms men hittar säkert något annat som funkar ;) Annars får lite jag improvisera lite! Flört

UlrikaD
0

Googlade lite på crabsticks.

"Innehåller ingen som helst krabba. I stället är det smakförstärkt fiskkött i den crabsticks som används i sushi och sallader. Crabsticks innehåller även bland annat potatisstärkelse, stabiliseringsämne, aromämne och färgämne, konstaterar Mats-Eric Nilsson.

– Produkten tillverkas av fiskråvara. Det är en fullständigt luktlös och smaklös fiskmassa som sedan är tvättad på olika sätt och därefter smaksatt, färgad, pressad och ihoprullad"

Lät helt plötsligt inte så lämpligt längre.

Absolutpea
0

nej, lät faktiskt lite äckligt! Trodde det bara var fiskFörvånad usch, nej. Det ska dom inte ha! Får cykla till närmaste affär och köpa lite bra mat istället!

Escaflo
0

Med tanke på vad det säljs som är det snuskigt. Nä, det skulle jag inte ens vilja äta själv faktiskt.

Tacka jag vet fiskbullar, där får man iaf vad det heter. (Till en själv alltså.)

Hejsvejs~

Absolutpea
0

Haha, nä! ;) fiskbullar är lätt bättre då! (haha, nej. inte till hamstrar!;) )

UlrikaD
1

Ska man ge fisk så är lättast att köpa fryst torskblock och ge kokt. Brukar vara poppis här, förutom att man har en jamande skock katter som försöker bryta ner dörren:)

Absolutpea
0

haha, ja. Så fort mina katter känner doften följer dom efter en Tungan ute