Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 532 ggr
Lollypoppii
0

Lite förvirrad, en fråga.

Jo undrar kan hamstrar verkligen äta apelsin?? Många säger att det är för surt o så, men har även hört att det är en myt, jag tror att de vilda hamstrarna äter det. De plockar ju det som finns. Såg här på HIF att det var en myt o många sa att de kunde äta apelsin. Usch, vet inte vad jag ska tro på ^^

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

kentis
0

Nej, jag skulle inte ge dem apelsin. Det tillhör citrusfruker och det ska dem inte ha. Likadant gäller citron och clementin mm. :)

NinjaKakan
0

Jag har känslan att det är förstark för deras mage, iallafall för våra tamhamstrar. När dom lever i det vilda så äter dom ju verkligen allt, men dom är också uppfödda till att just överleva på ett annat sätt än vad våra tamhamstrar är. Tror dom har magar av stål när dom är i det vilda, men inte våra tamhamstrar.

Det är vad jag tror, vi avlar ju efter snälla och hanterabara sällskapsdjur/utställningsdjur, inte efter små vildingar som bits och ska tåla allt vi stoppar i dom ..

Som sagt, min teori är detta. Men det kan vara helt fel.

goldenhamsters
0

Vilda hamstrar äter det. En liten mängd går att ge ibland, men mina tycker inte om satsumas/apelsin och sånt där :)

Mvh Alicia.

Lollypoppii
0

#3 provade ge min hamster lite men han var heller inte så särskilt förtjust, han hoppade på majsen istället ^^

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(