Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 3134 ggr
Hamsterstar
0

Blodpudding?

Just nu undrar jag om hamstrar kan äta rått blodpudding?

Jag är tacksam för svar ;)

goldenhamsters
0

ja det går superbra att ge! Innehålelr jätte mycket järn som är bra för blodet. Jätte bra att ge om ens hamster har ohyra :) (tar ju inte bort ohyran, hjälper bara till så de inte får blodbrist)

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Ja det går superbra att ge! Innehåller jätte mycket järn som är bra för blodet. Jätte bra att ge om ens hamster har ohyra :) (tar ju inte bort ohyran, hjälper bara till så de inte får blodbrist)

Mvh Alicia.

Hamsterstar
0

Okej vad bra :)

Wand
0

Åh, vilken bra idé! Nästa gång pappa köper hem blodpudding så ska jag sno åt mig litegrann.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Sagaaa
0

Jag har också gått och funderat på detta, ska ge lite nästa gång vi har det hemma :)

Bruden-Mbuti
0

nej ge inte blodpudding.

det innehåller för mycket salt och kryddor.

ge istället en liten bit rå el kokt lever.

kaizoR
0

Håller med #6. Flört skulle kunna göra en liten hamtaro dålig i magen!

Bättre att vara på den säkra sidan, skulle kunna tänka mig att spenat är blodpuddingens motsvarighet, utan kryddor.

Hamsterstar
0

Okej, ingen utav hamstrarna har ätit det ;)

goldenhamsters
0

#6 Men jag vet flera som sagt att man kan ge det. Men olika märken kanske innehåller olika mkt innehåll av kryddor.

Fast nu när jag googlar lite så har du rätt, det innehåller rätt mycket kryddor. Så det var ju inte så bra att ge, och jag som gav en massa förut när jag hade ohyra…. Fast det verkade inte ha tagit skada på någon av mina hamstrar som tur var för de lever än idag.

Men svinblod borde man ju ändå kunna ge, om man nu någon dag ska göra hemmagjord blodpudding. Det innehåller i alla fall mycket järn som är bra :)

Mvh Alicia.

Natalia112
0

Ja det kan dem bara inte så mycket <3

Imasy
0

Man ska ju inte ge katter för mycket av lever eftersom dn innehåller A-vitamin, som kattkroppen lagrar på ett annat sätt än andra vitaminer och kan bli förgiftad om får för mycket.

Någon som vet hur pass känslig hamstern är mot A-vitamin?