Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 743 ggr
farthinder
0

Varför har de börjat bråka?

Igår släppte jag ut mina två hamstrar i rummet så de fick sträcka ut sig ordentligt. jag trodde att jag hade täppt till varenda litet hål, men en av de små lyckades hitta ett litet krypin.
När jag märkte att hon försvunnit släppte jag in den andra hamstern i buren igen. Men lyckades rätt snabbt (15-20 minuter ungefär) att locka upp henne med broccoli.
Men idag har de bråkat ovanligt mycket, visst att de småtjafsar typ en gång om dagen, åtminstone när jag är i rummet, men idag åkte de ihop hela tiden.
Kan det vara för att hamstern som rymde fick en annan doft på sig och den andra inte känner igen henne ordentligt?

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

mjuhm
0

Blev likadant för mina tjejer då ena rymde, men dock var hon borta i flera timmar. Dom båkade väldigt mycket & fortfarande tjaffsar dom mer än vanligt, men inte så att det blir farligt.

Jag är osäker på varför om det bara är 15-20 minuter dom är från varandra. Ställ ner två av allt i buren. Uppkommer det sår bör det säras.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

farthinder
0

jag har två hus, men de lägger sig alltid och sover i en liten hög i samma.
dock så var hon nere under golvet, där ingen levande själ rört sig sen huset byggdes. så det borde nog vara lätt att t ex få en annan lukt över sig om hon grävde runt bland sågspånet där

mjuhm
0

#2 Ja, så kanske det är.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

farthinder
0

Har suttit och kollat på dem när jag rastade dem nu.
Den som rymde verkar vara den som är dominant.
Hon brottar ner den andra och av någon anledning verkar hon lukta runt hennes kön?
Någon som vet vad det kan tyda på?
När jag köpte dem sa de att båda var honor, men det kanske är annorlunda. har försökt få bild på dem men de vägrar vara stilla..