Av nyfikenhet Vad är normal vikt?
Jag undrar vad på ungefär en Guldhamster på ca 6 veckor ska väga?
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Det beror helt på hamstern. Det finns småväxta och storväxta hamstrar. Man brukar ju se och känna om hamstern är för tjock eller för mager i alla fall.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jo, det vet jag, man brukar ju känna och se på hur hamstern är, men som sagt bara a nyfkenhet, är mest ute efter ett ungefär vad det brukar ligga mellan, inte exata gram, mest på ett ungefär.
Amor vincit omnia
Som sagt så är det otroligt olika. Men runt 100g, jag ser helst att mina ligger runt 110-120g när de flyttar hemifrån vid 5 v ålder..
// Sofia
Okej, min lilla vitula är lite mer än 6 veckor och väger 110g =)
Amor vincit omnia

Det kan ju bero en hel del på hur stora föräldrarna är också. Parar man två småväxta och tunna hamstrar så lär det inte komma ut tungviktare direkt:)
#5 nä, det kan man ju inte räkna med, va mest ute efter om Vitula va lagom med sina 110g på 6veckor och 3 dagar
Amor vincit omnia
#5 Fast det där stämmer inte riktigt :)
Det är hela linjen som avgör, och inte bara enstaka djur
// Sofia

#7 Fast ofta tycker jag linjen är ganska visande. Tycker inte det brukar hoppa så att bebisen är stor, mamman är liten, mormor är stor osv.
Jo, det var ju så jag menade :) Är sämst på att förklara!
// Sofia

Jag tror #7 menar lite som att om man parar två stora hamstrar ur två kullar där resten är väldigt små som vuxna och de flesta i linjen är små, då kommer troligtvis de flesta i den kullen ändå bli små, trots att föräldrarna är stora.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#11 Ja precis. Att man får kolla tillbaka i hela linjen för att se hur stora djuren är.
// Sofia