Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 864 ggr
nakuta
0

Av nyfikenhet Vad är normal vikt?

Jag undrar vad på ungefär en Guldhamster på ca 6 veckor ska väga?

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Wand
0

Det beror helt på hamstern. Det finns småväxta och storväxta hamstrar. Man brukar ju se och känna om hamstern är för tjock eller för mager i alla fall.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

nakuta
0

Jo, det vet jag, man brukar ju känna och se på hur hamstern är, men som sagt bara a nyfkenhet, är mest ute efter ett ungefär vad det brukar ligga mellan, inte exata gram, mest på ett ungefär.

Amor vincit omnia

Roxie
0

Som sagt så är det otroligt olika. Men runt 100g, jag ser helst att mina ligger runt 110-120g när de flyttar hemifrån vid 5 v ålder..

// Sofia

nakuta
0

Okej, min lilla vitula är lite mer än 6 veckor och väger 110g =)

Amor vincit omnia

UlrikaD
0

Det kan ju bero en hel del på hur stora föräldrarna är också. Parar man två småväxta och tunna hamstrar så lär det inte komma ut tungviktare direkt:)

nakuta
0

#5 nä, det kan man ju inte räkna med, va mest ute efter om Vitula va lagom med sina 110g på 6veckor och 3 dagar

Amor vincit omnia

Roxie
0

#5 Fast det där stämmer inte riktigt :)
Det är hela linjen som avgör, och inte bara enstaka djurGlad

// Sofia

UlrikaD
0

#7 Fast ofta tycker jag linjen är ganska visande. Tycker inte det brukar hoppa så att bebisen är stor, mamman är liten, mormor är stor osv.

Roxie
0

Jo, det var ju så jag menade :) Är sämst på att förklara!

// Sofia

UlrikaD
0

#9 Skrattande

Lojs
0

Jag tror #7 menar lite som att om man parar två stora hamstrar ur två kullar där resten är väldigt små som vuxna och de flesta i linjen är små, då kommer troligtvis de flesta i den kullen ändå bli små, trots att föräldrarna är stora.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
0

#11 Ja precis. Att man får kolla tillbaka i hela linjen för att se hur stora djuren är.

// Sofia