Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 735 ggr
[baby_cuddles]
0

Har lite frågor ang. min Lh hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir förvirrad av allt jag läst överallt.. Just det jag undrar ang. min Lh hane är det som följer..

Han är idag strax över 3 månader.. Och ja han har ju lite lång päls.. Men det mesta sitter som en kjol, på var sida om rumpan.. Har inte kunnat hitta någon vidare info om när ung. pälsen kommer..

Och är han verkligen chocolate yellow? Obestämd

Jag vill få det till creme eller ja chocolate yellow, eller något därimellan..

Se bild/er

[baby_cuddles]
0

Ang. färgen..

Creme eller ja chocolate yellow.. Eller något mittemellan??

Odette
0

Det är väldigt olika det där med pälsen, har en lh hane som bara haft små små tåtar vid svansen typ hela sitt liv. Men för ett par månader sedan så sa det bara POFF å hela han ser ut som ett angora marsvin nu. Så det kan mycket väl komma mer päls när han blivit lite äldre, inte att misströsta Glad

Färgfrågan överlåter jag till någon annan, men creme är han inte iaf.

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Wand
0

Jag tycker att han ser c/y bandad ut. Han är absolut inte creme i alla fall.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[baby_cuddles]
0

Oki, då återstår det att se om och när det dyker upp någon lång päls hehe..

Ang. färgen.. Att jag undrar var för att jag började bli lite förvirrad, då jag såg bilder på nätet med just min hanes färg och där stod creme.. Men då går jag efter att dom stämmer inte.. Snacka om missledande.. Obestämd

Odette
0

Vart såg du de bilderna? 
Creme har ingen tippning (det svarta längst ut på hårstråna) och sen har de heller inga kindteckningar eller hätta, vilket din hane verkar ha. Creme är ju mer cremefärgad öh.. bra beskrivet va? ;p

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Wand
0

Jag tycker inte att han ser ut att ha kindteckningar, mer skugga bara… men det kanske han har? Förvånad

Han är ju i alla fall gul i botten med mörk tippning, så för min del lutar det åt c/y, men jag är ingen expert på området, har sett väldigt få c/y'ar. Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[baby_cuddles]
0

Då jag precis hållt honom så blir pälsen lite mörkare här och var.. Obestämd Hmm får väl handsvett eller nått när jag kelar med honom hehe..

Här är en bild då jag inte hållt honom.. Och så ser färgen ut..

[baby_cuddles]
0

Ska se om jag kan hitta stället igen.. Kommer inte ihåg adressen.. Då det var ett tag sen jag fick se det..

mocchino
0

Jag tycker att han ser ut att vara black yellow. :)

// Nathalie

mocchino
0

Kan ju tillägga att både c/y och b/y är färger som mörknar desto äldre hamstern blir. :) Som små är dom mera åt den gula hållet men ju äldre dom blir desto mer kommer tippingen fram och gör färgen rätta. :)

Så vänta ett tag så kommer han att bli mörkare! :)

// Nathalie