Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1333 ggr
Nallebus
0

Är hon dräktig eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag misstänker att min hamsterhona som jag köpa på zoo är dräktig :/ Jag lägger upp några bilder och säg gärna vad ni tror för jag har ingen aning :/

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Nallebus
0

..

julst
0

Ingen aning…..

// Julia

Nallebus
0

..

Nallebus
0

Och här kommer en söt bild framifrån :)

Charlie2006
0

Hon ser dräktig ut tycker jag, kan även vara skendräktig. Hur känns hon över magen? är hon spänd. Har hon synliga spenar?.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Nallebus
0

Tycker hon är lite spänd och om känner så känns det som om det är något i magen nått litet korvigt eller hur man nu ska beskriva det ;) Ja hennes spenar syns, jag vet inte hur mycket dem bör synas då jag aldrig haft en hona förut, men hur mycket brukar spenarna synas på en dräktig hamster?

Charlie2006
0

Kläm inte för mycket på magen bara. Spenarna ska knapt synas alls när honan inte är dräktig, sen är det olika beroende på vad för päls honan har. Verkar som hon är dräktig, tycker jag då.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

nakuta
0

Tycker oxå att hon ser dräktig ut =/, hon är i alla fall onekligt rund :/

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Nallebus
0

Aah okej, jag har försökt vara väldigt försiktig när jag kännt henne på magen, men hennes spenar ser lite olika ut från dag till dag, ibalnd är dem röda och svullna och nästa dag så synns dem knappt, men hon har haft brunst en kväll men hon borde ha haft det i söndags eller igår men det hade hon inte så jag börjar bli lite fundersamObestämd

Charlie2006
0

Ge henne mycket att boa med, och ta bort hennes hus om hon har något. Ge henne mycket näringsrik mat och lått henne ta det lugn nu. Hoppas det går bra för din hona nu, känns trist att man får hem ett dräktigt djur, speciellt när hon är så ung som hon är (gissar jag på).

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

#9 Dom kan brunsta trotts att dom är dräktiga.

Min hemsida

//Frida

Nallebus
0

Tog bort hennes hus imorse och hon har så mycket papper att hon knappt vet vart hon ska göra av det ;) Misstänkte att hon var det så hon har fått både sallad ägg & broccoli & hon kommer få ennu mer godsaker ikväll :) Jag hoppas det går bra för henne då hon bra är ungefär 2.5 månad. Men hoppas fortfarande att hon bara är skendräktig. Tack så mycket för hjälpen

Charlie2006
0

#12 Kommer gå bra, oftast är det inte födandet som är problemet, utan att unga honor inte är redo och inte ligger hos bebisarna hela tiden.

Min hemsida

//Frida

Nallebus
0

Jo det känns som om det kommer gå bra :) Och nu håller hon på och boar lite grann ;)

ella99bella
0

hoppas det går bra för er!

Mvh/Ellen<3Glad

Nallebus
0

Tack :)

Nallebus
0

Oj oj, på bara några timmar har det ändrats från att inte synas så mycket till att se ut som om hon svalt två pingisbollarFlört

Frosstis
0

har du fler bilder från nu ? :D

Nallebus
0

jag kan se om jag kan fota lite :)

Frosstis
0

okej :D

Nallebus
0

Vill inte störa henne nu då hon ligger o sover men jag fixar fler bilder imorgon;) :P